"דרך ישרה"

כתובות צו' • סיכום הדף היומי עם שאלות לחזרה ושינון

'כיכר השבת' מגיש סיכום קצר וממצה של הדף היומי מסכת כתובות צו', שני, טו' תשרי תשפ"ג, בתוספת שאלות לחזרה ושינון הדף הנלמד, בעריכת הרב ישראל ויינגולד (הדף היומי)

הרב ישראל ויינגולד | כיכר השבת |
(צילום: נתי שוחט, פלאש 90)

דף צו

*מזונות ביתומין ואלמנה. *מכירת אלמנה.

א. חיובי המזונות ביתומין ואלמנה 1. חייבים לזונה עד שתיטול את כתובתה וזה לאנשי גליל כל זמן שהיא רוצה ולאנשי יהודה יכולים לפרוע לה מתי שהם רוצים. 2. חייבת בכל מלאכות שאשה עושה לבעלה, מלבד מזיגת הכוס הצעת המיטה ורחיצה, וכן אמרינן שתלמיד עושה לרבו את כל המלאכות שעבד עושה לרבו מלבד התרת המנעל. 3. מעשי ידיה שייכים ליתומים, מציאתה שלה משום איבה, ויורשי כתובתה חייבים בקבורתה. 4. אם תפסה מטלטלין למזוני מהני לכו''ע, ולכתובה להו''א מפקינן ונדחה. 5. אם שהתה מלבקש מזונות הפסידה למפרע, וזהו שלש שנים בעשירה או צנועה, ושנתים בעניה או פרוצה.

ב. כאשר דנים האם נתנו לה מזונות, פליגי האם על האלמנה להביא ראיה דהיתומין מוחזקין, או שהראיה על היתומין כיון דמשועבדים לה. ומייתי פלוגתא דמוכרת וכותבת למזונות מכרתי או סתם ומפרשינן במאי פליגי 1. האם הנכסים בחזקתה ועל היתומים להביא ראיה שהם בחזקתם. 2. לכו''ע הנכסים בחזקתה, ורבי יהודה קמ''ל עצה טובה שלא תקרֵא רעבתנית וכדאמרינן גבי כותבת אלו למזונות מכרתי. 3. לכו"ע בחזקת יתמי, מיהו הסתם יפה לה עבור טריפת לקוחות.

שאלות לחזרה ושינון

א. חיובי המזונות ביתומין ואלמנה (5)

ב. המח' אם מוכרת וכותבת למזונות מכרתי ובמאי פליגי (3)

לפרטים תגובות והערות: a7653733@gmail.com

הכתבה הייתה מעניינת?

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות