מכשול בדרך

לבנון מציבה תנאים להסכם הגז; כך הגיב גורם מדיני בכיר

למרות שלפיד הסכים לוותר להם על כל השטח: בלבנון הודיעו על סירוב ליצירת "רצועת ביטחון" בשליטת ישראל וסירוב לוותר על שטח לטובת אותה רצועה. בלשכת ראש הממשלה הגיבו (מדיני)

(צילום: באדיבות אנרג'יאן)

כלי תקשורת בלבנון דיווחו על התנגדות הצד הלבנוני לכמה סעיפים בטיוטת ההסכם עם ישראל על הגבול הימי. לפי העיתון הלבנוני אל-אח'באר המזוהה עם חיזבאללה, ההערות עשויות להוות מכשול למימוש ההסכם.

על פי הדיווח ב'כאן חדשות', בין ההערות שניתנו: סירוב ליצירת "רצועת ביטחון" בשליטת ישראל וסירוב לוותר על שטח לטובת אותה רצועה. כמו כן, לבנון מסרבת לקיים טקס חתימה רשמי בא-נאקורה כפי שרוצים בישראל ובארצות הברית.

בדיווח בעיתון הלבנוני הוסיפו כי לבנון מסרבת להכניס את רעיון סימון הגבול היבשתי להסכם. לבנון לא תישא ותיתן על גבולה היבשתי ותפעל מול האו"ם כדי לקבוע את נקודות הציון של גבולה הבינלאומי והדבר נכון גם לגבי המרחב הימי.

בנוסף דווח כי לבנון מסרבת לקשור את העבודה של חברת האנרגיה הצרפתית "טוטאל אנרג'י" בהסכמה בינה לבין ישראל ומעוניינת שהיא תהיה מחויבת להתחיל בקידוחים בצד הלבנוני ללא קשר לדיונים בין המדינות. מה שחשוב ללבנון הוא שהחברה תודיע על תחילת העבודות במקביל לרצון הישראלי להתחיל את ההפקה בשדה כריש.

בתגובה אמר גורם מדיני בכיר בסביבת ראש הממשלה כי "ראש הממשלה לפיד לא יסכים להתפשר על האינטרסים הבטחוניים והכלכליים של מדינת ישראל. אנחנו מחכים לקבל את ההערות באופן רשמי מגורמים מוסמכים על מנת שנדע אם וכיצד להתקדם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות