אֵיזוֹ לַחֶרֶב

צפון קוריאה שיגרה טיל בליסטי; היפנים רצו למקלטים

קוריאה הצפונית שוב ביצעה ניסוי בטיל בליסטי, אך הפעם, לראשונה אחרי 5 שנים, הטיל חלף מעל יפן - שם הפעילו אזעקות והנחו את התושבים לתפוס מחסה (בעולם)

צפון קוריאה שיגרה הלילה מחופה המזרחי טיל בליסטי לעבר הים, שלראשונה זה חמש שנים חלף מעל שטחה של יפן, שם הפעילו אזעקות וקראו לתושבים לתפוס מחסה.

מקורות רשמיים בקוריאה הדרומית אומרים כי מדובר בטיל לטווח בינוני, שהגיע לגובה אלף קילומטר וגמא מרחק של כ-4,000 קילומטרים.

זו הפעם החמישית בתוך עשרה ימים שהמשטר בפיונגיאנג עורך ניסוי בשיגור טילים, על רקע התמרונים הימיים שקיימו השבוע ארצות-הברית, קוריאה הדרומית ויפן.

גורמים בממשלת יפן אמרו לתקשורת המקומית כי הטיל נפל בים כ-3,000 ק"מ מזרחית ליפן בשעה 7:44 בבוקר שעון מקומי, לאחר שהיה באוויר 22 דקות. "הפעולות של צפון קוריאה, שכוללות את שיגורי הטילים הבליסטיים החוזרים ונשנים שלה, מאיימות על השלום והביטחון של יפן, האזור והקהילה הבינלאומית, ומציבות להן אתגר רציני", אמר דובר ממשלת יפן.

גם ארה"ב גינתה את שיגור הטיל של צפון קוריאה הלילה, ודוברת המועצה לביטחון לאומי האמריקנית, אדריאן ווטסון, אמרה כי "פעולה זו מערערת את היציבות ומראה את ההתעלמות הבוטה של צפון קוריאה מהחלטות מועצת הביטחון של האו"ם ומנורמות בטיחות בינלאומיות".

בכתבה זו נעשה שימוש בצילומים אשר בעל הזכויות בהם לא נודע או לא אותר, בהתאם להוראות סעיף 27א לחוק זכות יוצרים. אם הנכם בעלי הזכויות שלחו הודעה על כך בצירוף הצילום המקורי לדוא''ל desk@kikar.co.il.

הכתבה הייתה מעניינת?

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות