"דרך ישרה"

כתובות פה' • סיכום הדף היומי עם שאלות לחזרה ושינון

'כיכר השבת' מגיש סיכום קצר וממצה של הדף היומי מסכת כתובות פה', חמישי, ד' תשרי תשפ"ג, בתוספת שאלות לחזרה ושינון הדף הנלמד, בעריכת הרב ישראל ויינגולד (הדף היומי)

הרב ישראל ויינגולד | כיכר השבת |
(צילום: נתי שוחט, פלאש 90)

דף פה

*ר"ט במת והיה פקדון. *המעשים בתפיסה ובתביעה.

א. המעשים בתפיסה 1. תפסו פרה דיתמי מסטמא, לרבי יוחנן מהני ולר''ל יחזירו, ובדף פ"ו מייתי פלוגתא האם צדי רה''ר כרה"ר או כאגם. 2. תפסו שור מרועה והבע''ח טען שהיה בחיים דמהני אף לר''ע והרועה טען שהיה לאחר מיתה דמהני רק לר''ט, ואמרינן דשייך לבע''ח במגו דיטען שקנה. 3. בי נשיאה תפסו אמתא דיתמי מסימטא, לרבנן שפיר תפסי ולר''ל לא מהני ואהדר עובדא. 4. השולח שליח לתפוס אם חב לאחריני לא מהני, ומייתי דר''פ ור''ה תפסו מחריפותא דנהרא ולא מהני כיון דבעינן שתהא תפיסה מחיים. 5. שלח שליח לפרוע חוב ולא החזירו לו את השטר דאמרי שיש לו חוב אחר, בליכא עדים שפרע נאמנים במגו של להד''מ, והשליח חייב לשלם להו''א רק אם אמר לו שיפרע לאחר קבלת השטר ולמסקנא בכל גוונא משום לתיקוני שדרתיך. 6. אשה ששמרה על תיק שטרות ואח''כ אמרה שתפסה מחיים, לא מהני אא''כ יש עדים שנתבעה מחיים ולא נתנה.

ב. המעשים בתביעה 1. רבא חִייב אשה בשבועה ואשתו אמרה שחשודה אשבועתא, ורבא אפכיה לשבועתא משום דקים ליה באשתו, וה''ה להו''א לקרוע שטר ולמסקנא רק לאורועי. 2. אשה התחייבה שבועה והבע"ד בקש שתשבע בעיר שמא תתבייש ותודה, ולרב פפי א''א לכתוב שטר לפני שנשבעה משום מחזי כשיקרא, ודחי דזהו דווקא לר''מ ובגיטין משום דבעינן לשמה אבל בשאר שטרות אפילו מצאו באשפה מהני מלבד אם נמחל שעבודו. 3. נפקד שנפטר ובא המפקיד נותנים לו את הפקדון ע''פ סימנים אם ידעינן שהנפקד אינו אמיד והמפקיד לא רגיל אצלו, כדאמרינן במעשי המרגליות וכוס כסף ובגד משי. 4. מי שאמר נכסי לטוביה, סדר העדיפות: ת''ח, שכן, קרוב, ואם שניהם שוין אמרינן שודא דדייני.

שאלות לחזרה ושינון

א. המעשים בתפיסת (6)

ב. המעשים בתביעה (4)

לפרטים תגובות והערות: a7653733@gmail.com

הכתבה הייתה מעניינת?

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות