סקר מנדטים

תיקו בין גוש נתניהו לגוש לפיד; איילת שקד מתחזקת - אך עדיין לא עוברת

סקר חדש מגלה כי הפער בין מפלגות הליכוד ויש עתיד מצטמצם, וכאשר הציונות הדתית נחלשת במקביל להתחזקות העבודה ומרצ המתייצבות על חמישה מנדטים למפלגה - נרשם תיקו בין הגושים, שלא מצליחים להרכיב ממשלה לבד (פווליטי)

(צילום: Avshalom Sassoni/Flash90)

אחרי סגירת הרשימות, סקר חדש המתפרסם הבוקר (שישי) בעיתון מעריב, אך נערך לפני הפיצול ברשימה המשותפת הערבית וההתמודדות העצמאית של בל"ד, מראה כי קיים תיקו בין הגושים.

על פי תוצאות הסקר שנערך על ידי מכון פאנלס פוליטיקס בהנהלת מנחם לזר, גוש הימין בהובלת נתניהו נחשלת מעט, לעומת עליה לגוש השמאל-מרכז בראשות לפיד.

מהנתונים עולה כי אם הבחירות היו מתקיימות היום, הליכוד היא המפלגה הגדולה ביותר עם 31 מנדטים, אחרי יש עתיד עם 25 מנדטים, המחנה הממלכתי עם 12 והציונות הדתית נחלשת מעט ומקבלת 11 מנדטים בלבד.

ש"ס עם שמונה מנדטים, יהדות התורה עם 7. ישראל ביתנו והרשימה המשותפת עם 6 מנדטים למפלגה, העבודה ומרצ שלא התאחדו בסוף – עם 5 מנדטים למפלגה, ואת הרשימה סוגרת רע"מ עם 4 מנדטים.

איילת שקד, שבתום מסע פתלתל התייצבה בראש הבית היהודי, נמצאת אומנם מתחת לאחוז החסימה, אך היא מתחזקת בסקר הנוכחי מ־1.9% ל־2.2%. גם מפלגת צעירים בוערים בראשות הדר מוכתר, תופעה שבמערכת הפוליטית מתקשים לעכל, מתחזקת מ־1.1% ל־1.5%.

עמוק מתחת לאחוז החסימה נמצאות מפלגת חופש כלכלי בראשות אביר קארה – 0.5%, המפלגה הכלכלית בראשות פרופ' ירון זליכה – 0.2%, ישראל חופשית ודמוקרטית בראשות אלי אבידר – 0.0% ורשימת עלה ירוק-אוסרת אל־אסלאמיה עם 0.2%.

בכל מקרה, פרישת בל"ד עלולה מצד אחד להביא לשריפת עשרות אלפי קולות וכך לקרב את הימין למספר 61 - מצד שני, חד"ש-תע"ל יכולים כעת להמליץ על לפיד לראשות הממשלה, ולקרב אותו לתפקיד.

הכתבה הייתה מעניינת?

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות