סיום קדנציה

כך השפיע ג'ונסון ב-3 שנים וייכנס לדפי ההיסטוריה // ציקי ברנדוין

מחר צפוי ראש ממשלת בריטניה לסיים את תפקידו אחרי 3 שנים קשות ומפרכות ומוקדם מהצפוי. למרות זאת, כנראה ג'ונסון ייכנס להיסטוריה (טור)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
ג'ונסון (צילום: קייל הלר, פליקר)

מכונית השרד השחורה של ראש הממשלה היוצא בוריס ג'ונסון תעשה מחר היסטוריה כשתקח את ג'ונסון למפגש פרידה מהמלכה - לראשונה אי פעם מחוץ ללונדון בשל מצבה הבריאותי.

אכן, ג'ונסון היה דמות צבעונית שריתקה את בריטניה ואת העולם כולו ולדבר היה מחיר שגם בסוף הביא לסיום כהונתו.

באופן אישי, ג'ונסון הוא אדם חביב שמסוגל להפוך לחבר כמעט של כל אדם, ועדיין רבים אוהבים מאוד את ג'ונסון, כשחלקם חושבים שג'ונסון חטא בתפקידו והראו לו את הדלת.

למעשי השובבות של ג'ונסון בהם למשל הפרות הסגר ב-2020 היה מחיר אלקטורלי כבד בסקרים וג'ונסון איבד גם כמה מושבים שעמדו לבחירה שלא בתקופת בחירות. הדבר הוביל את חברי המפלגה השמרנית להיות פחות ופחות חסרי סבלנות.

האיש החביב שהתנדב בנערותו בקיבוץ ונראה כי מאז לא חשב להסתרק עשוי להיות מהאנשים הזכורים ביותר בהיסטוריה, ולא רק בזכות האירועים החשובים שהיו בתקופת כהונתו.

בתחילת מגיפת הקורונה, בניגוד למלחמה באוקראינה, ג'ונסון לא הימר על הסוס הנכון, ופיתח את המודל הבריטי לפיו אין צורך בכל סגר ויש צורך להביא לחיסון עדר.

המודל קרס, וג'ונסון עצמו מצא את עצמו מאושפז בטיפול נמרץ אחרי שנדבק. בשלבים מסויימים נשקפה סכנת חיים לג'ונסון, שכמו בחיים הפוליטיים - הצליח בנס לצאת מבית החולים בריא ושלם.

אחרי שעזב את שערי בית החולים שינה מדיניות וגם עודד אנשים לשמור על בריאות כדי להקטין את קבוצות הסיכון בבריטניה.

בהמשך פורסם תיעוד של ג'ונסון חוגג בימי הקורונה בהם הוטל סגר, דבר שערער מאוד את מעמדו בתוך המפלגה - אך אם הבריטים שואלים אותי, אולי הגיע הזמן לזכור לג'ונסון את פעולותיו שסיפקו לבריטניה חיסונים רבים - הרבה לפני מדינות אחרות באירופה.

ובואו רגע נעזוב את הקורונה. זוכרים את המילה ברקזיט? המילה הזו, שפותחה מהלחם של המילים בריטניה ו'יציאה' (Britain Exit) הביאה לנפילת ממשלת קמרון ותרזה מיי אחרי שנכשלו בהובלה להסכם לעזיבת האיחוד האירופי על פי החלטת משאל העם.

לעומת זאת, ג'ונסון, בניגוד לכל ההערכות הביא את המפלגה שהנהיג להישג שלא היה כמותו עשרות שנים, מאז ימיה של אשת הברזל תאצ'ר.

בזכות ההישג, הצליח ג'ונסון להעביר בהצלחה מרובה את בריטניה אל מחוץ לאיחוד האירופי, דבר שפתח לבריטים אפשרויות רבות ועצמאות כלכלית.

עד כאן דיברנו על למה חשוב שהבריטים יזכרו לטובה את ג'ונסון - אבל האוקראינים והעולם הצודק חייב את תודתו לאיש הזה, שכמעט במובן מילולי משך את שאר מנהגיי המערב להטיל סנקציות על נשיא רוסיה ולדימיר פוטין ולהעניק סיוע צבאי לאוקראינה, סיוע שהציל את האוקראינים במערכה מול הרוסים.

לא סתם כתבים באוקראינה דווחו כי בסביבת זלנסקי מאוד לחוצים מחילופי הממשל. הדוד מאמריקה אולי מחלק מתנות, אבל החבר הבריטי דואג להביא מתנות שוות יותר ומעודד את שאר המנהיגים להעניק יותר תמיכה לאוקראינה.

ולקראת סיום בל נשכח את תמיכתו הבלתי פוסקת בישראל, מראשי הממשלה הבריטיים הפרו-ישראליים ביותר שידעה ירושלים.

ובכל זאת, ג'ונסון משאיר אדמה מצולקת של אינפלציה גואה - וייתכן כי מדובר בהצלה עבורו פרישה בתקופה כזו - ואולי הוא עוד יחזור לחיים הציבוריים שוב. ואנחנו עדיין זוכרים, בסביבתו הבטיחו שהוא יבחן הצטרפות לנאט"ו.

ג'ונסון הוא אדם צבעוני מאוד, ועונה על כל שאלה אפשרית מסוג השמפו בו משתמש ועד מלחמה בפוטין - לכן, העולם כנראה לא ישכח את האיש כל כך מהר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות