הפרשן מסביר

עמית סגל: זו המטרה של יאיר לפיד - וההערכה של נתניהו

יאיר לפיד הגדיר לעצמו מטרה אחת לבחירות הקרובות, והיא לבלום את נתניהו על 59 מנדטים ולהמשיך לעמוד בראשות הממשלה • נתניהו מעריך שתוקם ממשלת ימין־מרכז שבה בני גנץ יכהן ראשון כראש הממשלה (פוליטי)

(צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

הפרשן הפוליטי של חדשות 12, עמית סגל, כותב בטורו בעיתון ידיעות אחרונות המתפרסם היום (שישי) כי המטרה של לפיד אינה לנצח - אלא לחסום את נתניהו.

"בימים נורמליים יותר, היה ברור איך יסתיימו הבחירות אם נתניהו לא ישיג רוב: הפרה דו־צדדית של ההבטחות והקמת ממשלת רוטציה שבה שתי המפלגות הגדולות יחלקו בשלל. כבר כעת, בסקרים, הן מתקרבות לרוב בכנסת בלי להיסחט על ידי מפלגות קטנות".

עמית סגל מבהיר כי "לפיד לא מוכן לשמוע על הקמת ממשלה עם הליכוד גם אם יוצע לו להיות ראשון. הוא משוכנע שימצא עצמו בתפקיד בני גנץ 2020, זה שמנהרות נחפרות כל העת תחת רגליו".

"מה שמשאיר אותו, לכאורה, עם תקווה אחת: לשרוד כראש ממשלת המעבר עוד בחירות. מקסימום עגום למדי. לפיד משוכנע שאם יבלום את נתניהו על 59 מנדטים, תקום איכשהו ממשלה אחרת. איזו? הוא אינו מעמיד פנים שהוא יודע. גם את הממשלה הנוכחית לא חזיתם, אמר השבוע. יש הבדל אחד, והוא שלפיד דווקא כן ידע: קואליציית השינוי תוכננה עוד לפני הבחירות הקודמות, כעת שולחן השרטוט ריק".

מנגד, כותב עמית סגל, "נתניהו עצמו מעריך שבהיעדר רוב, סביר שתוקם ממשלת ימין־מרכז שבה בני גנץ יכהן כראש הממשלה בשנתיים הראשונות, ונתניהו כחליפי. יש עתיד חייבת להכריע את המרוץ לראשות הגוש, בין אם פניה לשלטון ובין אם לאופוזיציה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות