גוש הימין מתרחק מניצחון

סקר דרמטי: דגל מקבלת 5 מנדטים לבד; אגודת ישראל לא עוברת את אחוז החסימה

סקר מנדטים חדש מעלה כי אם הבחירות היו נערכות היום, גוש הימין מקבל רק 58 מנדטים, ובמקרה של פיצול בתוך יהדות התורה, מספר המנדטים יירד - בשל העובדה שאגודת ישראל לא תעבור את אחוז החסימה, לעומת דגל המקבלת בסקר זה 5 מנדטים (פוליטי)

(צילום: פלאש 90)

סקר מנדטים המתפרסם הבוקר (שישי) בעיתון מעריב, אשר נערך על ידי פאנלס פוליטיקס, בהנהלת מנחם לזר, מעלה כי אם הבחירות היו נערכות היום, גוש הימין-חרדים מתרחק מניצחון.

הסקר גם בדק לראשונה את תוצאות הבחירות במקרה של פילוג בתוך יהדות התורה, כפי שמאיימת מפלגת דגל התורה לעשות.

במקרה כזה, על פי הסקר, דגל התורה מקבלת בריצה עצמאית חמישה מנדטים, לעומת אגודת ישראל שלא עוברת את אחוז החסימה וזוכה ל-2.5 אחוזי תמיכה בלבד.

אם לא יהיה פילוג, כך תיראה מפת המנדטים: הליכוד היא המפלגה הגדולה ביותר עם 31 מנדטים, אחריה יש עתיד עם 24 מנדטים, ואילו הציונות הדתית והמחנה הממלכתי עם 13 מנדטים לכל מפלגה.

ש"ס עם שמונה מנדטים, יהדות התורה עם 6 מנדטים - וכך גם הרשימה המשותפת. מפלגות העבודה, מרצ וישראל ביתנו עם 5 מנדטים למפלגה, ואת הרשימה סוגרת רע"מ עם 4 מנדטים.

בתחתית, הרוח הציונית בראשות איילת שקד ויועז הנדל - לא רק שאינה עוברת את אחוז החסימה, אלא אף נחלשת ומקבלת 1.9% בלבד - לעומת 2.8% בסקר הקודם.

מפלגת צעירים בוערים, בראשות הדר מוכתר, בהופעת בכורה בסקר, מקבלת 0.6%, כמו המפלגה הכלכלית בראשות ירון זליכה. ישראל חופשית ודמוקרטית של אלי אבידרעם 0.2% בלבד.

עלה ירוק-אוסרת אל איסלמיה, והבית היהודי בראשות יוסי ברודני, עם 0.0% כל אחת.

הכתבה הייתה מעניינת?

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות