זמן לשינוי הרגלים?

מחקר חדש מדאיג: שתיית קפה רותח גורמת לסרטן בוושט

מחקר חדש טוען כי אנשים שנוהגים לשתות את הקפה שלהם רותח, נמצאים בסיכון של עד פי 5.5 ללקות בסרטן הוושט • למרות הממצאים: יתכן שתוכלו להמשיך ולשתות קפה (בריאות)

מישאל לוי | כיכר השבת |
עלול לגרום לסרטן. כוס קפה (צילום: שאטרסטוק)

מי לא אוהב קפה? חלקנו לא מצליחים להתחיל את היום ללא כוס אחת לפחות, ובדרך כלל אנחנו גם מעדיפים לשתות אותו חם ככל האפשר - אולם מחקר חדש שנערך באוניברסיטת קיימברידג' ובמכון קרולינסקה שבשבדיה, מגלה כי שתיית קפה רותח עלולה להגדיל בצורה משמעותית את הסיכון ללקות בסרטן הוושט. כך פורסם בכתב העת Clinical Nutrition.

החוקרים ניתחו נתונים של למעלה מ-580,000 נבדקים מפינלנד ובריטניה, וגילו כי נבדקים שלהם הייתה נטייה גנטית לשתות קפה, היו בסיכון גבוה יותר בשיעור של פי 2.8 מנבדקים שלא נהגו לשתות קפה. בנוסף, גילו החוקרים מתאם בין רמת החום שבה נהגו השותים לשתות את הקפה שלהם, לבין הסיכון שלהם ללקות בסרטן הוושט: נבדקים ששתו את הקפה שלהם 'חם מאד' היו בסיכון של פי 5.5, ואילו נבדקים ששתו את הקפה שלהם 'חם' - היו בסיכון של 4.1 אחד. לעומת זאת אנשים ששתו את הקפה שלהם 'חמים' בלבד - היו בסיכון של 2.8.

אולם גם אם אתם ממש מכורים לקפה, תרשו לנו להרגיע אתכם: במהלך המחקר אומנם נבדקו שותי קפה, אולם לא נמצאה סיבתיות בין הקפה לבין חומרים מסרטנים, וכנראה שהסיכון המוגבר הוא בשל שתיית המשקה החם ולא בשל חומרים שנמצאים בפולי הקפה.

אז אם אתם שותים את הקפה או אפילו את התה שלכם רותח: נסו לשתות אותו מעט פחות חם, משום שארגון הבריאות העולמי כבר הזהיר בעבר מפני שתיית משקאות חמים - דבר שבמחקרים רבים אחרים, הוכח כמקדם סיכון לסרטן הוושט.

הכתבה הייתה מעניינת?

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות