מחר ירד מחיר הדלק

למרות הצהרת ליברמן: המס על הדלק לא יופחת בשקל

מחר בחות אזרחי ישראל יראו עוד הוזלה במחיר הדלק, אך למרות הצהרות שר האוצר ליברמן, כי ימשיך להפחית את מס הבלו, מהצו שפורסם הלילה לציבור עולה אחרת (חדשות תחבורה)

בני סולומון | כיכר השבת |
ירידה במחירי הדלק (צילום: Jamal Awad/Flash90)

שר האוצר ליברמן הצהיר בשבועות האחרונים כי ההפחתה על מס הדלק בגובה של שקל תמשך עד לאחר הבחירות, אך על פי הצו שהתפרסם הלילה (שלישי) להערות הציבור, ההפחתה על המס בחודש הקרוב תעמוד רק על 89 אגורות, כך דווח היום בווינט.

על פי ההערכות מחיר הדלק היה צפוי להיות מוזל מחר בחצות בכ-40 עד 50 אגורות לליטר, וכעת לאחר פרסום הצו, הוא יופחת רק בכ-30 עד 40 אגורות לליטר, כאשר היום עולה ליטר בנזין בשירות עצמי - 6.58.

עם זאת, כפי הנהוג המחיר הסופי של הדלק אמור להיקבע בהמשך היום.

בצו יש עוד שינוי שנוגע להמשך הפחתת המס על הבלו בחודשים - אוקטובר ובנובמבר (תוקף הצו הוא כאמור עד אחרי הבחירות ב-15 בנובמבר). בצו מוצע לקבוע כי במקרה שבו מחיר הבנזין לליטר יהיה בטווח בין 6.25 עד 6.15 שקלים חדשים לליטר, ההפחתה תרד ל-76 אגורות לליטר בלבד לעומת המחיר ללא הוראת השעה, ואילו אם המחיר יהיה מתחת ל-6.15 שקלים חדשים לליטר - ההפחתה תעמוד על 50 אגורות לליטר בלבד לעומת המחיר ללא הוראת השעה.

יחד עם זאת מוצע כי אם מחיר הבנזין לליטר יעלה מעל ל-6.50 שקלים חדשים באוקטובר או בנובמבר 2022, הבלו יופחת ב-11 אגורות נוספים לליטר, כך שיופחת שקל אחד ממחיר של ליטר בנזין לעומת המחיר ללא הוראת השעה.

בחודשים האחרונים, עד החודש הנוכחי, מחיר הדלק בישראל שבר שיאים, וחצה את רף השמונה שקלים לליטר דלק. בתחילת החודש חתם שר האוצר ליברמן על צווים להפחתת מס הבלו על הדלק ובשילוב ירידת מחיר חבית נפט בעולם - בתחילת החודש הנוכחי, מחיר הדלק ירד בכשקל וחצי. כעת כאמור מעריכים כי גם בחודש הנוכחי מגמת ההוזלה תמשך.

הכתבה הייתה מעניינת?

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות