'המבדיל' | צפו

מסיירת מטכ"ל לחוות סוסים שעוזרת לאנשים • ריאיון מרתק

עופר, גדל בלב תל אביב והוריו לא הסכימו לו אפילו לגדל כלב | במסע מרתק בתוכנית המבדיל, הוא מספר על המסע שלו מסיירת מטכ"ל ועד לחוות סוסים אותה הוא מנהל | צפו בריאיון (המבדיל TV)

השבוע מתארח בתכנית האירוח "המבדיל" אצל האמן זלמן שטוב, הווטרינר עופר קומורבסקי, שמספר על המסע משנות ילדותו בתל אביב, החיבור לבעלי החיים, סיירת מטכ"ל ושוב לבעלי החיים עם החברה שפתח המסייעת לבני אדם.

קומרובסקי גדל בעיר הגדולה תל אביב, אך בד בבד נמשך דווקא אל האדמה, אל בעלי החיים ואל הטבע שהיו עבודתו של אביו מחוץ לעיר.

אחרי הצבא קומרובסקי פוגש מורה שאומר לו: "במקום לעשות - תקשיב, במקום לרצות - תתכוון", מה שהיה בניגוד למה שעשה עד היום. כשעשה זאת קומרובסקי מרגיש הרמוניה מיוחדת שבאה דווקא ללא הפעלת כח. השלב הבאה היה לימודי ווטרינריה, שם קיווה קומרובסקי להגיע לאיזו הרמוניה בעבודתו עם סוסים.

'תנועה חיובית בעולם' הן מילים שקומרובסקי חוזר עליו, כבוד וחופש - היכולת להתחבר לתנועתיות של העולם, לא בכאוס, אלא בזרימה הטבעית.

אחרי כמה שנים של עבודה עם סוסים, התחושה של קומרובסקי הייתה שהדרכים הולכות ומתארכות, ואין לו זמן באמת להנות עם הסוסים שכבר היו לו. השלב הבא היה הקמה של מקום בו ילדים יבואו ודרך הסוסים יהינו יותר את עצמם - חווה טיפולית שקומרבסקי קורא לה, גן עדן לילדים.

בפעם הראשונהשהגיעו ילדים על הרצף האוטיסטי, קומרובסקי מתאהב. לדעתו ילדים כאלו משקפים את מי שעומד מולם בדיוק כמו בעלי חיים. אם אתה עצבני - הילד יהיה עצבני, וכך הלאה. ככל שאדם עובד יותר עם ילדים כאלו הוא יכול להבין את עצמו, מה מניע אותו ועוד.

בתכנית האירוח "המבדיל" מתארחים מידי שבוע, יוצרים, אמנים, אנשי תרבות ודמויות שונות מרחבי העולם, שידברו על נקודות אור שונות שפגשו במהלך חייהם. את התכנית מגיש האמן והיוצר זלמן שטוב, בהקדמה של הבדלה בסגנון קרליבך, וברעיון קצר מתוך הפרשה.

שבוע טוב וחורף בריא, לכם ולכל עם ישראל!!

צפו בריאיון המרתק

הכתבה הייתה מעניינת?

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות