חגיגות בצל מלחמה

יום עצמאות שחור: 15 הרוגים במתקפה רוסית קטלנית, יאיר לפיד בירך את אוקראינה

במשך עשר דקות, שלוו בקשיים טכניים, נשא זלנסקי נאום במועצת הביטחון ותקף את צבא פוטין. רוסיה התנגדה לנאום ונדחתה בידי החברים • 15 הרוגים וכ-50 פצועים במתקפה רוסית בדנייפרו • לפיד בירך את אוקראינה לרגל חגיגות העצמאות (עולם)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
בית שספג פגיעה רוסית, השבוע (צילום: רשות החירום האוקראינית)

מדינת אוקראינה מציינת הלילה (רביעי) 31 שנות עצמאות, בצל מלחמה קודרת: הקרבות במזרח המדינה ממשיכות ללא הפוגה. צבא רוסיה תקף הערב תחנת רכבת באזור דנייפרופטרובסק ובה נהרגו 15 בני אדם ונפצעו כ-50.

מוקדם יותר הערב נשא ולדימיר זלנסקי, נשיא אוקראינה, נאום בפני מועצת הביטחון של האו"ם והודה למדינות שהתייצבו לצד אוקראינה בתקופת המלחמה.

הנאום נמשך כעשר דקות ולווה בקשיים טכניים. זלנסקי התייחס למצב בתחנת הגרעין באזור ז'פרוז'ה והאשים את רוסיה בכך שהעמידה את העולם על סף "קטסטרופה של קרינה".

מנכ"ל האו"ם הביע דאגה מהמתחולל בז'פרוז'ה והודה כי אין סימנים לכך שהמלחמה עומדת להסתיים בקרוב.

קודם נאומו של זלנסקי ניסתה רוסיה להתנגד לנאום, תוך שטוענת כי הכלל הוא כי על החברים המדברים להיות נוכחים פיזית באולם. במקום התקיימה הצבעה וההסתייגות של רוסיה נדחתה.

ראש הממשלה יאיר לפיד פרסם הערב ברכה לאוקראינה. "מברך את אוקראינה על 31 שנות עצמאות!" כתב לפיד. "יחסים של שנים רבות קושרים בין העם היהודי לעם באוקראינה".

עוד כתב ראש הממשלה: "מדינת ישראל מקווה לראות את סיום המלחמה באוקראינה בקרוב ושאזרחי אוקראינה יראו ימים טובים ובטוחים יותר במהרה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות