בעקבות הוונדליזם:

ראשי הוועד הבינלאומי להגנת הר הזיתים דורשים משר הבטחון להגביר את האבטחה

השבוע התגלו כתובות הנאצה בחלקה הצבאית בהר הזיתים • יו"ר הוועד הבינלאומי להגנת הר הזיתים אברהם לובינסקי: "האירוע האחרון מתרחש אחרי חודשים רבים של שקט בהר הזיתים, ולאחר פעילות מסיבית ועקבית של משטרת ישראל-מחוז ירושלים, מה שגרם לירידה ניכרת ומשמעותית באירועי תקיפה וונדליזם בהר הזיתים. אנו מקווים שהנושא יטופל מידית על מנת להחזיר את ההרתעה והביטחון בהר הזיתים" (חרדים)

הדבר כמובן, מפחית את תחושת הביטחון בהר ושוחק את ההרתעה (צילום: באדיבות המצלם)

בכאב גדול ובזעזוע קיבלו מתפללים שפקדו את הר הזיתים השבוע את המראה שנחזה אל מול עיניהם. המתפללים הבחינו בכתובות נאצה והשחתת מצבות בחלקה הצבאית של בית העלמין הר הזיתים בירושלים.

המתפללים הזעיקו את כוחות המשטרה של תחנת שלם במחוז ירושלים והם זיהו כתובת נאצה ושנאה על שלט שמוצב במקום שנכתבה באמצעות טוש, והשחתת שתי מצבות במקום.

"המשטרה פתחה בחקירה והועבר דיווח לצה"ל לצורך מחיקת הכתובת והחלפת המצבות שהושחתו", אמרו במשטרה.

בעקבות האירוע פנו מהוועד הבינלאומי להגנת הר הזיתים לשר הבטחון בני גנץ בדרישה שיפעל על מנת לתגבר את האבטחה בהר וסביבתו על מנת למנוע הישנות מקרים דומים.

בפניה לשר גנץ נכתב בין היתר כי "מלבד האירוע החמור כשלעצמו, הדבר כמובן, מפחית את תחושת הביטחון בהר ושוחק את ההרתעה שהחלה אט אט מושגת הודות למאמץ כלל הגורמים השותפים".

יו"ר הוועד הבינלאומי להגנת הר הזיתים אברהם לובינסקי אומר: "האירוע האחרון מתרחש אחרי חודשים רבים של שקט בהר הזיתים, ולאחר פעילות מסיבית ועקבית של משטרת ישראל-מחוז ירושלים, מה שגרם לירידה ניכרת ומשמעותית באירועי תקיפה וונדליזם בהר הזיתים. אנו מקווים שהנושא יטופל מידית על מנת להחזיר את ההרתעה והביטחון בהר הזיתים".

הועד הבינלאומי להגנת הר הזיתים הוקם לפני כעשור על ידי האחים לובינסקי, אנשי עסקים בקהילה היהודית בניו יורק.

ראשי הוועד נפגשו בשנים האחרונות עם כל גורמי הממשל הבכירים ובהם ראש הממשלה ונשיא המדינה, יו"ר הכנסת, שרים, חברי כנסת, וקציני המשטרה.

מאז הקמתו של הוועד הצליחה הפעילות להביא את הממשלה להתקין 173 מצלמות מעקב, תחנת משטרה חדשה, לשחזר 20,000 קברים שנהרסו, לבנות גידור חדש, ולדאוג לתברואה רגילה ופינוי אשפה מבית הקברות.

אחד מההישגים היו הקמת שדולה מיוחדת בכנסת למען הר הזיתים. מדובר בשדולה הגדולה ביותר בכנסת, ועליה נמנים חברי כנסת מרוב סיעות הבית.

בנוסף, הולך ומוקם מרכז מבקרים גדול ורחב ידיים ביוזמת הוועד הבינלאומי להגנת הר הזיתים.

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות