קבוצות הווטסאפ שהפכו את ירושלים:

הכירו את "ירושלמים אונליין" ואת מי שעומד מאחוריה

בשנים האחרונות קבוצות הווטסאפ הפכו למדיום חדשות מוביל במגזר החרדי. בעבר סקרנו כאן כל מיני מיזמים בתחום, וכעת אנחנו מבקשים לתת פוקוס דווקא למיזם עירוני ולא ארצי, אבל כזה שמשפיע גם ברמה הארצית וגורר התעניינות אצל אוהבי ירושלים מהעולם היהודי כולו (מקומי)

"אנחנו מביאים חדשות לוקליות שחשובות לתושבי ירושלים" - יודי בקשט, פעיל דיגיטל ירושלמי

מי שעומד מאחורי המיזם הזה הוא יודי בקשט (27) שחי ונושם את ירושלים, ופעיל מאחורי הקלעים של תחום הדיגיטל בשנים האחרונות ודמות מוכרת בענף הפרסום. הקבוצות קמו מתוך רצון לספק מענה לצורך בחדשות מתוך העיר ועל העיר, כאשר משתתפים רבים מעדכנים את דסק החדשות של ירושלמים אונליין בחדשות ותיעודים מהעיר בזמן אמת.

ביקשנו לדבר עם יודי בקשט על הקבוצות, על העשיה מאחורי הקלעים ועל הענף המתפתח הזה.

אז איך בעצם הכל התחיל?

הכל נולד לפני יותר משנה, במסגרת עבודתי בדיגיטל החרדי ראיתי שיש ביקוש גדול לחדשות מקומיות, אמנם יש קבוצות ענק של חדשות ארציות, אבל בסוף אנשים רוצים לדעת מה קורה להם מתחת לבית, האם פקוק עכשיו בכניסה לעיר איזה אירועי קיץ מעניינים העירייה עושה לתושבים ומה השינויים בקווי התחבורה. קולגה מהתחום התקשר אלי והציף את העניין שהגיע הזמן להקים את המיזם, קיבלתי החלטה לצאת לדרך וככה נוצרה רשת הקבוצות שחולשת על עיר הבירה. ההיענות הייתה מדהימה, ובתוך זמן קצר הגענו קרוב לעשרת אלפים ירושלמים שמחוברים אלינו, וזה גודל בקצב מסחרר.

איזה סוג חדשות אתם מביאים?

אנחנו מביאים חדשות לוקליות שחשובות לתושבי ירושלים. חסימות כבישים, פוליטיקה מקומית, אירועים, ועוד. בשנים האחרונות ירושלים הפכה למוקד של הפגנות, ואנחנו מביאים תיעודים בלעדיים מתוך השטח שכוללים גם מידע לתושבים ולנהגים. בסופו של דבר הקבוצות האלה מספקות מידע רלוונטי לכל ירושלמי, יש לנו פינה מעניינת שמספרת על ההיסטוריה של העיר, בניינים עתיקים ומפורסמים, וגם המלצות לטיולים ואטרקציות בירושלים והסביבה, ב"ה הפכנו לפלטפורמת החדשות המובילה בירושלים. הכל עובר דרכינו ואנחנו מעדכנים את התושבים בעיר על כל מה שמתרחש בה. אין ירושלמי שלא רוצה לדעת מה קורה בעיר שבה הוא מתגורר, וירושלמים אונליין מנגיש לו את המידע בקלות.

איך אתם מחזיקים את העסק הזה?

כמו בכל פלטפורמת חדשות יש לנו פרסומות, ורוב המפרסמים הם אנשים שהגיעו מפה לאוזן, ומפרסמים חוזרים. מעבר לחדשות שאנחנו מספקים, אנחנו גם מביאים גישה נקיה ומקצועית. הגישה שלנו גם מקבלת ביטוי באמון הרב שאנחנו מקבלים ממפרסמים, שרואים את הלידים ואת התגובתיות הגבוהה של החברים שלנו וממשיכים לפרסם עוד ועוד.

יש גם לא-ירושלמים שחברים בקבוצות?

כמובן שהרוב המוחלט הם ירושלמים, עיתונאים שמסקרים את ירושלים, בכירי העירייה, מנהלי מחלקת הדוברות, ועוד חברים בקבוצות שלנו, גם דוברות המשטרה מחוברת אלינו ועוד קודקודים בהנהלת העיר. פעמים רבות כשעולים אצלינו סוגיות שונות הם מבקשים לעזור, ולעיתים לתקן את הפרסום אם מדובר היה בפרסום לא מדוייק. אנחנו סוג של גשר בין הציבור לבכירי העירייה ובכלל.

מעבר לזה קשה לי לדעת מי החברים בקבוצה מאחר והכניסה היא חופשית ואינה מצריכה הזדהות. אבל אנחנו רואים גם לא מעט משתתפים מארה"ב, בריטניה וצרפת, ואנחנו מניחים שמדובר ביהודים שמגיעים לכאן הרבה, או בעלי דירות שמבקשים להיות מחוברים לחדשות מירושלים.

מה הייחודיות שלכם?

הייחודיות שלנו זה חיבור עם השטח. אני אתן דוגמא, היה לפני תקופה תופעה של חלוקת דוחות על ללכלוך בבניינים בעיר. מדובר היה במשהו שגרם לזעם רב. הובלנו את הנושא הזה והצפנו את מה שנתפס בעיני התושבים כהתעמרות. בעקבות ההתערבות שלנו שכללה גם קשר ישיר עם גורמים בעירייה, מתן הקנסות הופסק.

זה אחד הדברים שאני גאה בהם מאוד, להיות פה וקול לתושבים. אתן דוגמא נוספת – בתקופה האחרונה קיים מחסור חמור במאבטחים בכותל המערבי, מה שגורם לסגירות חוזרות ונשנות של הכניסות לכותל ועוגמת נפש גדולה למבקרים, למערכת ירושלמים אונליין הגיעו עשרות תלונות בנושא גם ממבקרים וגם מתושבי הרובע, לקחנו את העניין כפרוייקט ופרסמנו תחקיר מקיף על המחדל המתמשך, פנינו לכלל הגורמים הרשמיים שזה באחריותם ואכן הנושא עלה לסדר היום מחדש והנושא מטופל כעת.

אנחנו כל הזמן אומרים לאנשים עדכנו אותנו, שתפו אותנו, ונעזור ככל הניתן. את התוצאות רואים בשטח.

מה לא תכניסו?

אנחנו כמובן לא נכניס השמצות על אף אחד, ולא נפרסם הודעות שעלולות חלילה לפגוע באדם או בעסק כלשהו, אנחנו נוהגים בהגינות ומפרסמים דברים מעניינים, ועדכונים שמביאים תועלת. אנחנו מאמינים שאנשים אוהבים איכות, אחריות, ומאמינים בנו כמי שמובילים ללא משוא פנים, וללא נגיעה אישית את החדשות בירושלים.

איך אתה רואה את ענף הדיגיטל בשנים הקרובות?

אני מאמין מאוד בענף הזה, יש לנו הצטרפויות רבות מידי יום לקבוצות שלנו, ואנחנו רואים את הפידבק הציבורי. אנשים כותבים לנו כל הזמן בפרטי שהם מעריכים את העבודה שלנו ואת הצורה בה אנחנו פועלים, הגישה הישירה וההגונה, ורואים בנו כתובת גם לפרסום מסחרי, וגם לקבלת ושליחת חדשות מהעיר.

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות