"דרך ישרה"

כתובות טו' • סיכום הדף היומי עם שאלות לחזרה ושינון

'כיכר השבת' מגיש סיכום קצר וממצה של הדף היומי מסכת כתובות טו', חמישי, כב' תמוז תשפ"ב, בתוספת שאלות לחזרה ושינון הדף הנלמד, בעריכת הרב ישראל ויינגולד (הדף היומי)

הרב ישראל ויינגולד | כיכר השבת |
(צילום: נתי שוחט, פלאש 90)

דף טו

*תינוקת שנאנסה דינה לכהונה. *קבוע כמחצה לקולא. *תינוק מושלך. הדרן!

א. כיצד מכשרינן לכהונה תינוקת שנאנסה 1. רוב פסולים כשר לפי ר''ג. 2. רוב כשרין בחד רובא פסול לרבי יהושע. 3. ר''י בן נורי איירי בתרי רובי וכרבי יהושע, והמעשה היה ביום השוק של ציפורי ואיכא רוב עיר ורוב סיעה, והטעם דבעינן תרי רובי גזירה אטו חד רובא או שעשו מעלה ביוחסין וכדאשכחן במצא תינוק מושלך משא''כ בתשע חנויות. 4. לר''ח בר רבא הוראת שעה היתה דסגי בחד רובא.

ב. מנין שכל קבוע הוי כמחצה על מחצה אף לקולא 1. תשעה חנויות שמוכרות בשר שחוטה ואחת מוכרת בשר נבילה וספיקו אסור, ודחי דזהו לחומרא. 2. תשעה צפרדעים ושרץ אם נגע באחד מהם טמא, ה''נ לחומרא. 3. תשעה שרצים וצפרדע, ברה''ר ספיקו טהור. 4. אף מדאורייתא פטור שנאמר וארב לו דבעינן שיתכון אליו במקרה שזורק אבן לתוך תשעה ישראלים וכנעני, ופטור משום דכל קבוע כמחצה על מחצה.

ג. מצא תינוק מושלך בעיר שיש בה יהודים וגוים 1. רוב עכו''ם הוי כגוי לענין דשרי להאכילו נבילות, אבל יש לפקח עליו את הגל דאין הולכים בפקוח נפש אחר הרוב. 2. רוב ישראל, ויש להחזיר לו אבידתו, אבל לענין יוחסין לא סגי בחד רובא. 3. מחצה על מחצה הוי כישראל לענין ניזקין, אם נגחוהו פטורים כגוי, אם שורו נגח משלם כישראל רק חצי נזק כדין המע''ה, ומהחצי השני פטור דהוי ספק ישראל.

הדרן עלך פרק בתולה נישאת

שאלות לחזרה ושינון

א. כיצד מכשירין לכהונה תינוקת שנאנסה (4)

ב. מנין שכל קבוע הוי כמחצה אף לקולא (4)

ג. דיני תינוק שנמצא מושלך בעיר (3)

הדרן!

לפרטים תגובות והערות: a7653733@gmail.com

הכתבה הייתה מעניינת?

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות