סער באולטימטום

החוק שמאתגר את המשך קיום הקואליציה

האיום המשמעותי ביותר על הקואליציה יגיע בשבוע הבא, כשהחוק שמחיל את החוק הפלילי הישראלי ביהודה ושומרון, יעלה להצבעה • דיווח: השר אלקין במגעים עם הליכוד (פוליטי)

(צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

קואליציה במבחן: האיום המשמעותי ביותר על המשך קיום הממשלה יגיע בשבוע הבא, כשהחוק שמחיל את החוק הפלילי הישראלי ביהודה ושומרון, שמקדם שר המשפטים גדעון סער, יעלה להצבעה.

השר גדעון סער מסר איום מרומז ואמר בראיון לרשת ב' כי "השבוע הבא יהיה מבחן אם הקואליציה רוצה להתקיים או לא רוצה להתקיים. ההצבעה הזאת תראה את זה".

בשונה מחוקים קודמים עליהם התעוררה מחלוקת, במקרה והחוק לא יעבור, תהיינה משמעויות מרחיקות לכת. כך לדוגמה: לא ניתן יהיה להעמיד לדין ישראלים בגין עבירות פליליות שבוצעו באיו"ש בבתי משפט בישראל, אסירים ביטחוניים ידרשו לעבור לבתי כלא צבאיים באיו"ש, המשטרה תאבד מסמכויותיה, תישללנה זכויות רבות כמו ביטוח בריאות ממלכתי מישראלים תושבי יו"ש ועוד.

אם החוק לא יעבור כבר בשבוע הבא, המדינה תתקל בבעיה - למרות שהחוק יפקע רק בעוד כחודש, שכן הוא יצטרך לעבור בשלוש קריאות בכנסת, תהליך האורך זמן, כך שהזמן הסופי לאישורו הראשוני הוא בשבוע הבא.

באופוזיציה לא מתכוונים לוותר ועושים כל מאמץ בכדי להקשות על הקואליציה, ברקע הדיבורים על הבחירות, הח"כים הערבים ממפלגת רע"מ לא ששים להצביע בעד חוק שנוגד את השקפתם, וגם אם הקואליציה תצליח להתאחד, אם חברת הכנסת הפורשת, עידית סילמן, תבחר להתנגד - החוק יפול.

על פי הדיווח בחדשות 12, באופוזיציה מתלבטים אם לבקש מסילמן להצביע נגד, זאת מחשש כי אם תעשה זאת, יכריזו עליה כ'פורשת'. סילמן עצמה טרם הודיעה מה תעשה, דבר שמקשה יותר את ההחלטה על חברי רע"מ.

ב'תקווה חדשה' רוצים שהחוק יסתדר ויעבור, אך בודקים גם אפשרויות אחרות, על פי הדיווח, השר אלקין מקיים מגעים עם מפלגת הליכוד בכדי לבחון את האפשרות להקמת ממשלה חלופית, לא ברור אם סער מודע למגעים, ובלשכת אלקין מכחישים את הדיווח.

הכתבה הייתה מעניינת?

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות