בליל שבת

שני מחבלים רצחו מאבטח באריאל ונעצרו בתום מצוד ארוך

שני מחבלים רצחו בליל שבת מאבטח בכניסה לעיר אריאל ונמלטו מהזירה • לאחר מצוד שנמשך 20 שעות, כוח ימ"מ וצה"ל עצר את השניים • כלי הנשק נמצאו עם המחבלים • הכוננות נמשכת (בארץ)

קובי רוזן | כיכר השבת |
המחבלים ברגעי הפיגוע (צילום: מצלמת אבטחה)

מאבטח ישראלי נרצח אמש, ליל שבת קודש, מירי מחבלים על עמדת האבטחה בכניסה המערכבית לעיר אריאל. המאבטח, שהיה בעמדת השמירה יחד עם ארוסתו - הגן עליה בגופו. הנרצח הוא דולב ויאצ׳סלב (ולדי) הי"ד, תושב בית שמש.

שני המחבלים, שתועדו במצלמות האבטחה, נמלטו מהזירה אך לאחר כ-20 שעות של מאמץ מודיעיני ומבצעי הם נעצרו בכפר קראוות בני-חסן. השניים לא התנגדו למעצר ויחד איתם נתפסו הנשקים. כמו כן, מספר מבני משפחתם נעצרו על ידי כוחות הביטחון.

מתחקיר של צה"ל עולה כי המחבלים הגיעו לעמדת השמירה ופתחו בירי, לאחר מכן הם ירדו מהרכב וירו במאבטח מטווח אפס. לאחר מכן השניים נמלטו מהזירה וכוחות הביטחון פתחו במצוד אחריהם.

שעות לאחר מכן נתפס רכבם שהוצת על ידם, והערב, סמוך לצאת השבת, כוח של ימ"מ יחד עם לוחמי צה"ל נכנסו לכפר קראוות בני-חסן ולכדו את השניים.

פאראמדיק מד"א תומר פיין שטיפל בזירה, סיפר: "כשהגענו למקום ראינו גבר בשנות העשרים מחוסר הכרה עם פצעי ירי, הוא היה ללא נשימה וללא דופק, ביצענו בדיקות רפואיות, הוא היה ללא סימני חיים ונאלצנו לקבוע את מותו".

בארגון הטרור חמאס ברכו על הפיגוע: "אריאל נבנתה על אדמותינו הכבושות בסלפית. הפיגוע הזה ופעולות ההתנגדות המתמשכות מפיגים את אשליותיהם של אלה שחשבו שמעשיהם של המתנחלים ופשעיהם היומיומיים נגד עמנו, ארצנו ומקומותינו הקדושים יישארו ללא מחיר וללא תגובה מההתנגדות".

מפכ"ל המשטרה, רב ניצב קובי שבתאי, אמר לאחר מעצר המחבלים: "שוב כוחות הימ"מ של משטרת ישראל בהובלת שירות הביטחון הכללי ובסיוע של צה"ל, סוגרים מעגל ומביאים למעצר של מחבלים נמלטים. מרגע שהתרחש האירוע הוקפצו כוחות הימ"מ שביצעו סריקות נרחבות עד לאיתור הימצאותם של המחבלים בכפר קראוות בני חסאן. הודות לפעילות מקצועית ונחושה של לוחמי הימ"מ הצלחנו לשים את היד על המחבלים והנשקים ששימשו אותם.

"המעצר הערב הוא מסר נחוש שמבטא את מדיניות משטרת ישראל שפועלת בכל החזיתות ועם כל יחידותיה, לרבות היחידות המיוחדות, בכדי לסכל טרור ולעצור את כל מי שפגע או מבקש לפגוע באזרחי ישראל ואנשי כוחות הביטחון".

הכתבה הייתה מעניינת?

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות