היעדרות לפיד מהטקס

בנימין נתניהו מבקר את שר החוץ - ועוקץ

ראש האופוזיציה התייחס להחלטת לפיד שלא להגיע לטקס הזיכרון הממלכתי ב"יד ושם", ושלח רמז נוסף על הקואליציה השברירית: "בשנה הבאה תהיה ראש האופוזיציה" (פוליטי)

רפאל כהן | כיכר השבת |
(צילום: נועם רבקין פנטון, פלאש 90)

ראש האופוזיציה, בנימין נתניהו, התייחס להחלטת שר החוץ יאיר לפיד שלא להגיע לטקס הזיכרון הממלכתי ב"יד ושם", ושלח רמז נוסף על הקואליציה השברירית. "מן הראוי ששר החוץ יאיר לפיד היה משתתף בשנתיים האחרונות בטקסי יום הזיכרון הממלכתיים לשואה ולגבורה. בשנה הבאה, כשלפיד יהיה ראש האופוזיציה, אני מצפה לראות גם אותו ביד ושם", כתב נתניהו בדף הטוויטר שלו.

כזכור, לפיד החליט להיעדר אמש (רביעי) מטקס הזיכרון הממלכתי ב"יד ושם", שם נושאים דברים נשיא המדינה, ראש הממשלה ושורדים שמספרים את סיפור חייהם בימי השואה הארורה. בסביבתו אמרו ל'כאן חדשות', שם דווח הסיפור, כי "הקליט מראש נאום ששודר בכמה טקסים".

יו"ר "יד ושם", דני דיין, הבהיר בריאיון ב'רשת ב'' כי "לפיד הוזמן כמו יתר השרים" וכי "אינו יודע מדוע החליט שלא להגיע".

עבור יו"ר יש עתיד זו לא היעדרות ראשונה מהטקס, גם לא כסמל שלטון: בשנה שעברה, בימים שלאחר הבחירות אך לפני שהוקמה ממשלתו עם בנט, כיהן לפיד כראש האופוזיציה, אז לממשלת נתניהו-גנץ, אך למרות זאת בחר שלא להגיע לטקס, אלא לשהות במקום זאת בארה"ב.

כששב בשנה שעברה מארה"ב לאחר יום השואה, נשאל לפיד ע"י כתב 'כיכר השבת' רפאל כהן על החלטתו לטוס לארה"ב ביום השואה, והשיב: "בדיעבד אני שואל את עצמי אם זו לא הייתה טעות, לטוס לארה"ב בערב יום השואה כבן לניצולי שואה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות