שלושה שבועות להילולא

מהומות אלימות פרצו בקבר הרשב"י במירון

המשטרה עצרה 4 חרדים בקבר הרשב"י, לאחר שלטענתה החלו בהתפרעויות אלימות וניסו להרוס תשתיות חדשות; עד ראיה ל'כיכר': ''המהומות כלל לא היו באיזורי העבודות'' (חרדים)

שימי שפר | כיכר השבת |
קבר הרשב"י. אילוסטרציה (צילום: David Cohen/Flash90)

מהומה בקבר הרשב"י במירון: כוחות המשטרה עצרו ארבעה חשודים צעירים חרדים קיצוניים לאחר שלטענתם הגיעו לקבר הרשב״י במירון והחלו בהתפרעויות אלימות שכללו ניסיון להרוס את התשתיות החדשות שנבנו לקראת ההילולה, זאת תוך כדי הפרעה לציבור המתפללים שנכח במקום.

לטענת המשטרה, הצעירים הקיצונים התנגדו בכוח להוראות השוטרים, ידו חפצים לעברם וסירבו לעזוב את המקום. כאמור, ארבעה חשודים נעצרו וצפויים מעצרים נוספים, בשלב זה הסדר במירון שב על כנו.

עד ראיה שנכח במקום סותר את טענות המשטרה ומספר ל'כיכר השבת' כי "מספר בחורים ניסו להיכנס למקום שהיה סגור, אך המשטרה הגיעה ומנעה זאת מהם ובשל כך פרצו המהומות", לטענתו: "אף אחד שם לא ניסה לפרק שום דבר".

"המהומות כלל לא היו באיזור של בנייה", הוא מוסיף, "גם בתיעודים מהאירוע ניתן לראות כי האלימות היא בתוך הציון ובחצר, לא במקומות שיש עבודות".

מדוברות המשטרה נמסר: "משטרת ישראל רואה בחומרה רבה את התנהגותם של פורעי החוק שבחרו להפר את הסדר במקום לסכן את ביטחונם של המתפללים, להרוס תשתיות שהוקמו לטובת קיום ההילולה ולתקוף את השוטרים הפועלים לשמור על שלום הציבור וביטחונו, באופן בוטה ומשולח כל רסן".

"המשטרה תפעל בנחישות במטרה לאפשר את שגרת התפילות וההכנות במקום ותנקוט ביד קשה נגד אותם פורעי החוק".

הכתבה הייתה מעניינת?

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות