הנתונים המלאים

רוב בעלי הדעה במגזר החרדי: לא רוצים בחירות

ממשלה חדשה בכנסת הנוכחית או בחירות, להתעקש על ביבי בכל מחיר או להפעיל לחץ על מועמד ימני אחר. סקר 'נתוני אמת' עבור 'כיכר' עם הנתונים: זו דעתם של בעלי הדעה במגזר החרדי (פוליטי)

מעטפת בחירות (צילום: פלאש 90)

בסקר מיוחד שערך מכון 'נתוני אמת' עבור 'כיכר השבת' השיבו 49% מהמשתתפים כי הם מעדיפים הקמת ממשלה חדשה בכנסת הנוכחית על פני הליכה לבחירות. 41% מהמשיבים העדיפו בחירות ו-10% השיבו כי אינם יודעים.

עוד עולה מהנתונים - 45% מהמשיבים סבורים כי צריך ללחוץ על נתניהו לאפשר הקמת ממשלה בראשות מועמד מוסכם, 35% מתנגדים לכך ואילו 21% ניטרליים.

במענה לשאלה מיהו המועמד החלופי הרצוי להרכבת הממשלה אם נתניהו מסיבה כל שהיא לא יוכל להקים ממשלה, 70% מכלל המשיבים ציינו כי הם מעדיפים בכיר אחר מהליכוד, בעוד 10% השיבו בני גנץ, היתר תמכו במועמדים שונים.

במענה לשאלה האם החרדים יכולים לשבת בממשלה תחת בני גנץ 46% סבורים שלא, בעוד 37% השיבו שכן. היתר, ניטרליים.

בשאלת ההתאמה לראשות הממשלה, 93% סבורים כי נתניהו המתאים ביותר לכהן כראש ממשלה, 4% סבורים שגנץ, 2% בנט, אחוז אחד הוענק ליאיר לפיד.

פרישת סילמן תוביל לפירוק הממשלה?

כ-75% מהמשיבים צופים כי פרישתה של עידית סילמן תוביל לפירוק הממשלה, 11% סבורים שלא. היתר, ניטרליים.

במענה לשאלה "מדוע לדעתך עידית סילמן פרשה מהקואליציה"? המשיבים תמכו במספר אופציות כך ש 57% השיבו - בגלל הפגיעה בסטטוס קוו, החמץ היה ה"קש ששבר את גב הגמל". 26% טענו שהסיבה היא רצונה של סילמן להשתלב בליכוד, 7% טענו - בגלל האיומים שקיבלה במהלך השנה האחרונה, 6% בגלל החמץ בביה"ח ו-4% בגלל ההתדרדרות הביטחונית.

לשאלה "האם אתה שמח או עצוב על תחילת נפילתה של הממשלה"? 93% מהמשיבים השיבו כי הם שמחים, רק 3% השיבו שהם עצובים על כך.

במענה לשאלה "האם אתם מסכימים לסלוח לאביגדור ליברמן, העיקר כדי להקים ממשלה"? השיבו 79% מהמשיבים שלא. 13% ענו שכן ואילו 8% אמרו שאינם יודעים.

בשאלה האם הח"כים החרדים לחמו כראוי בקואליציה - 55% מהמשיבים העניקו להם ציון גבוה, 27% ציון נמוך, 19% היו ניטרליים.

בשאלה העקרונית על הכנסת חמץ לבתי החולים בפסח, עמדת המשיבים הייתה חד משמעית: 80% תמכו בטענה שהמדינה היא יהודית ועל כן אסור להכניס חמץ, 17% סברו שצריך לאזן ולמצוא פשרה שגם תשקף את זהות המדינה היהודית וגם לא תפגע באלו ששומרים, ואילו 3% השיבו שאין לכפות את החוק.

בסקר שהופץ באתר "כיכר השבת" השתתפו 1704 משיבים, תוצאותיו נותחו על ידי חוקרי מכון 'נתוני אמת'.

הכתבה הייתה מעניינת?

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות