בשנים האחרונות עוברת ירושלים, בירתה של ישראל והעולם כולו, מהפכה של ממש. אין מי שלא מרגיש אותה, בנסיעה בכבישים ובהליכה ברחובות שחודשו לתפארת.
באמצעות אגפי העירייה השונים, פועלת העירייה לשדרוג נראות המרחב הציבורי תוך ביצוע שדרוג רחובות מקיר לקיר.
השדרוג כולל: החלפת ריצוף רחוב, שדרוג מערכות תאורה ובקרה, הטמנת תשתיות חשמל ותקשורת, שיפור תשתיות הניקוז, ביצוע עבודות בטיחות לצד קרצוף וריבוד הכבישים, התקנת ריהוט רחוב ועבודות פיתוח נופי.
בסדרת הכתבות שלפנינו נסקור את מהלכי העירייה, נחשוף כמה רחובות שופצו, אלו מנהרות יוקמו בכניסה לעיר ואיך ירושלים תהיה הראשונה לצאת מהפקקים.
הצטרפו אלינו לנסיעה.
ביוזמתו והכוונתו הישירה של ראש העיר מר משה ליאון, אשר נושא התשתיות ושיפור פני העיר חשוב לו באופן אישי, שודרגו בשנת 2021 יותר מ-15 רחובות באופן מלא, זאת לצד ביצוע עבודות תחזוקה שוטפות ברחבי העיר. הכל בעלות של יותר מ-130 מיליון שקלים.
בהמשך להנחיית ראש העיר מר משה ליאון, ובמטרה לשדרג את תשתיות הכבישים בעיר, תקצה העירייה סכום עתק של כחצי מיליארד שקלים עבור שדרוג רחובות וכבישים ברחבי העיר. כך ישודרגו עוד כ-51 רחובות וכ-60 כבישים, באורך של עשרות קילומטרים.
אבל השדרוג לא נעצר כאן. בנוסף לשיפוץ הרחובות חשוב לדאוג לנסיעה בכבישים.
בשנים האחרונות פועלת העירייה להקמת עורקי תחבורה מרכזיים לירושלים וממנה, במטרה לתת מענה לעומסי התנועה הקיימים באזור, תוך פיתוח דרכי הגישה לעיר כדוגמת מחלף סחרוב החדש או מיזם הכפלת כביש המנהרות, אשר במסגרתו נכרות ומוקמות בימים אלו שתי מנהרות חדשות, גשר ונתיבי נסיעה נוספים, אשר יקלו משמעותית על הגישה מירושלים לגוש עציון וממנו.
עוד כביש שיקל מאוד על עמסי התנועה הינו הקמת כביש 16, אשר יחבר בין השכונות הדרומיות של העיר לכביש מס' 1. במסגרת הקמת הכביש החדש, בפיתוח חברת נתיבי ישראל, נחפרות בימים אלו שתי מנהרות שיעברו תחת השכונות הר נוף ויפה נוף.
חשבים שמדובר בעתיד הרחוק? הכביש ייפתח לתנועה כבר בשנה הקרובה והנסיעה בו ממוצא לכל השכונות בדרום ובמערב העיר תיארך כמה דקות בלבד!
גם עורקי התנועה הפנימיים בעיר זוכים לתשומת לב ולפתרון תחבורתי מקורי להקלת עומסי התנועה ומה שמו שאלתם?
– הפרדות מפלסיות.
בשנה האחרונה, נפתחה ההפרדה המפלסית בצומת פת, אשר הקלה באופן משמעותי את עומסי התנועה באזור. בפרויקט הושקע כ-140 מיליון שקלים.
בנוסף, הפרדות מפלסיות נוספות מבוצעות בצמתים אשר וינר, מעבר קלנדיה והגבעה הצרפתית, כשבאחרונה, למעשה, מוקמת דרך גישה נוספת לעיר.
ומה לגבי תחבורה ציבורית, אופניים, מנהרות ושאר פרויקטים שיהפכו את ירושלים למעצמה? כל זאת ועוד, בפרקים הבאים.