רוסיה סופגת מהלומות ענק

מפלה אחר מפלה: 7 גנרלים נהרגו, חיילים דרסו את מפקדם

המודיעין באוקראינה טוען כי רוסיה מעוניינת לפצל את אוקראינה לשתיים: "בדיוק כמו שקוריאה פוצלה לשתיים" • נשיא צרפת עמונאל מקרון עקץ את ביידן וטען כי התבטאויותיו "ימנעו הפסקת אש" (עולם)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
טנק רוסי שהופגז (צילום: צבא אוקראינה)

נשיא צרפת עמנואל מקרון התייחס היום (ראשון) בפני כלי תקשורת בצרפת לדבריו של נשיא ארה"ב ג'ו ביידן אתמול, בהם כינה את נשיא רוסיה פוטין "קַצָּב", ואמר כי "הסלמה, גם במילים יכולה למנוע בסופו של דבר הגעה להפסקת אש ועצירת המלחמה".

עוד אמר הנשיא הצרפתי כי דיבר בהמשך השבוע עם נשיא רוסיה פוטין על אפשרות לפתיחת מסדרונות הומניטריים גם מהעיר הנצורה מריופול.

בתוך כך, המודיעין האוקראיני טוען כי רוסיה מעוניינת לפצל את אוקראינה לשתי מדינות "הם רוצים להפוך את אוקראינה לקוריאה 2, בה יש צפון ודרום, צד דמוקרטי, וצד שלא".

במערב מעריכים כי מאז הפלישה הרוסית לאוקראינה לפני יותר מחודש, נהרגו לפחות 7 גנרלים בכירים בצבא רוסיה. לצד זאת, באתר 'פוליטיקו' דווח כי מפקד חטיבה רוסית נהרג לאחר שחייליו דרסו אותו למוות. גורם בכיר במערב טען: "דריסת המפקד היתה כנראה מכוונת, מתסכול על חוסר ההתקדמות במלחמה".

בצבא אוקראינה עדכנו את רשימת ההרוגים של צבא רוסיה לטענתם, נהרגו 16,600 חיילים לפחות.

עוד טוענים באוקראינה כי מאז הפלישה איבדו הרוסים 582 טנקים, 1,664, יחידות ארטילריה, 121 מטוסים, 127 מסוקים, 73 מיכליות דלק. בנוסף, באוקראינה טוענים כי הצליחו להטביע 7 כלי שייט.

בתוך כך, משרד התובע הכללי באוקראינה מעדכן כי מאז הפלישה נהרגו 139 ילדים, ועוד 205 ילדים אחרים אחרים נפצעו בדרגת פציעה שונות.

מוקדם יותר היום (ראשון) פגעו הרוסים במהלך הפגזה במחסן נפט גדול בעיר לבוב שבמערב המדינה. לאחר שעות ארוכות הצליחו כוחות ההצלה באוקראינה לכבות את השריפה.

נשיא המחוז הבדלני דונייצק אמר כי יבחן משאל עם שיאשר את הסתפחות שטחיו לידי רוסיה, בדומה למה שעשה פוטין לחצי האי קרים בשנת תשע"ד (2014).

אתמול טען נשיא ארה"ב כי "פוטין לא יכול להישאר בשלטון". בתגובה, הקרמלין אמר כי "ביידן לא מחליט מי ינהיג את הפדרציה הרוסית".

"הכוחות האמריקאים לא נמצאים באירופה כדי להיכנס לעימות עם הכוחות הרוסיים. הכוחות האמריקאים כאן כדי להגן על בעלות ברית נאט"ו". בסיום נאומו טען כי "אנחנו נילחם בשחיתות שמגיעה מהקרמלין" וכי "זוהי שעה המבחן של השנים הללו, שעת מבחן של הדור הזה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות