תיאום מלחמתי

ישראל שיתפה את רוסיה בנקודות הציון של בית החולים

הקמת בית החולים שדה של ישראל למען נפגעים מאוקראינה, תואם עם הקרמלין ועם צמרת הממשל ברוסיה. לפי גורמים ישראלים הרוסים קיבלו נקודות ציון למתחם כדי שלא יפגיזו אותו (מלחמה)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
הפגזה במלחמה בימים האחרונים (צילום: ДСНС України, כוחות החירום של אוקראינה)

המלחמה באוקראינה נכנסת לשבוע הרביעי: ישראל תפתח בית חולים שדה במערב אוקראינה, עבור פליטים מהמלחמה הזקוקים לטיפול רפואי. לפי הדיווח של ברק רביד הערב (חמישי) ישראל תיאמה את הקמת בית החולים עם רוסיה.

לפי הדיווח, שנמסר משני בכירים ישראלים, רוסיה קיבלה את נקודות הציון המדויקות של המתחם במטרה לוודא שלא יפגיזו אותו. הקמת בית החולים אושרה בידי הממשלה ביום שני השבוע ובימים הקרובים יוקם בין העיר לבוב לגבול פולין.

שר הבריאות, ניצן הורוביץ, אמר בנוגע להקמת בית החולים: "אנחנו מבצעים את החובה המוסרית שלנו, מגבירים את הסיוע ההומניטירי ומושיטים עזרה לעם האוקראיני. משרד הבריאות שלח מטוסים עם ציוד רפואי ותרופות, וכעת נקים גם בית חולים שדה לסיוע לפליטים בשטח. משרד הבריאות ומדינת ישראל מתייצבת בצורה ברורה לצד העם האוקראיני".

לדבריו: "נמשיך לסייע ככל שידרש להצלת חיים של אזרחים שעולמם חרב עליהם ברגע אחד. תודה למרכז הרפואי שיבא, לקופת חולים כללית ולכל הצוותים הרפואיים מכל קצוות הארץ שמוכיחים שוב אומץ ומסירות מלאה להצלת חיי אדם בכל מקום בעולם. תוך שעות ספורות התייצבתם למשימה הלאומית באופן מעורר השראה והוכחתם שוב כי יש למדינת ישראל על מי לסמוך ובמה להתגאות".

מנהל המרכז הרפואי שיבא, פרופ' יצחק קרייס, אמר: "זוהי חובתנו האישית, המקצועית והלאומית כלפי כל אדם באשר הוא אדם. יש לנו האמצעים והיכולת ואל לנו לעמוד מנגד".

מחר צפוי נשיא ארה"ב ג'ו ביידן לקיים שיחת טלפון ראשונה מאז הפלישה עם נשיא סין שי ג'י פינג, ולדבר איתו על המצב באוקראינה.

סין כידוע, מנסה לסייע לרוסיה, זאת לצד ניסיונות להראות ניטרליות מסויימת מול שאר מדינות העולם, במיוחד במערב, שדורש לגנות את פוטין ורוסיה.

כפי שדווח ב'כיכר השבת', בכיר רוסי, דמיטרי מדבדב (שהיה גם נשיא רוסיה בעבר) אמר כי "לרוסיה יש את כל הזכות להעמיד את איובינו החוצפנים במקומם".

במהלך מסיבת עיתונאים אתמול (רביעי) שאלה עיתונאית בבית הלבן את נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן האם לדעתו פוטין פושע מלחמה. ביידן טען שכן, ובכך הצטרף לשורת מנהיגים שמכנים אותה כפושע מלחמה.

בקרמלין לא נותרו חייבים, ולצד הכחשה גורפת על פגיעה באזרחים באוקראינה, אמרו כי האמירה של הנשיא ביידן היא "מגעילה". בנוסף, טענו ברוסיה כי הם "משקיעים משאבים עצומים כדי להגיע להסכם שלום עם אוקראינה". בנוסף, אמרו כי "אוקראינה גוררת רגלים במשא ומתן".

הכתבה הייתה מעניינת?

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות