"דרך ישרה"

יבמות ט' • סיכום הדף היומי עם שאלות לחזרה ושינון

'כיכר השבת' מגיש סיכום קצר וממצה של הדף היומי מסכת יבמות ט', רביעי, יג' אדר ב' תשפ"ב, בתוספת שאלות לחזרה ושינון הדף הנלמד, בעריכת הרב ישראל ויינגולד (הדף היומי)

הרב ישראל ויינגולד | כיכר השבת |
(צילום: נתי שוחט, פלאש 90)

דף ט

*עריות דלוי ורבי. *פלוגתא במשנתינו. *האסורה לזה ואחותה.

א. לוי רצה למנות ט''ז עריות ולהוסיף אמו אנוסת אביו, ואמרינן מ"ט רבי דחהו ואמר כמדומה שאין לו מח בקדקדו 1. בפלוגתא לא קמיירי. 2. אחותו שהיא יבמתו משכחת רק באחיות, והאסורה לזה מותרת לזה משכחת רק בנכריות ולא בחד. 3. מתני' אתיא כרבי יהודה דאוסר אף אנוסת אביו, דלקמן גבי שש עריות מונה את אמו ואשת אביו וקאמר דאסירי לאחים, ולא קמיירי באי עבר.

ב. רבי קאמר ללוי דמשנתינו לא איירי בפלוגתא, והקושיות 1. איסור מצוה וקדושה פליגי, מיהו אינו בפרקין. 2. ב''ש מתירין הצרות לאחים, אמרינן דבמקום ב"ה אינה משנה. 3. אשת אחיו שלא היה בעולמו, בנולד ולבסוף יבם דלמסקנא בהא לא פליג ר"ש. 4. בכולן אני קורא האסורה לזה מותרת לזה, רבי לא ס''ל להני כללי.

ג. בכל העריות במשנתנו אני קורא אסורה לזה מותרת לזה ואחותה שהיא יבמתה, היכן איירי 1. לר''י מחמותו ואילך, דבתו משכחת רק מאונסין. 2. לאביי אף בתו, דאי בעיא מהנישואין הוי. 3. לרב ספרא אף אשת אחיו שלא היה בעולמו, ומשכחת לר''ש במת ונולד ליבם.

שאלות לחזרה ושינון

א. הוספת לוי על העריות ומ"ט רבי דחהו (3)

ב. הקושיות דמשנתינו איירי בפלוגתא (4)

ג. על מה קאי האסורה לזה ואחותה כשהיא יבמתה (3)

לפרטים תגובות והערות: a7653733@gmail.com

הכתבה הייתה מעניינת?

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות