חג הפורים

פינתו של הרב יעקב גלויברמן: הַדֶּרֶךְ לְבִטּוּל גְּזֵרָה

כאשר אנו עומדים כיום מול האיום האירני או מול כל איום אחר הבא מולנו. אין לנו על מי להישען, אלא על אבינו שבשמיים. עלינו להרבות במעשים טובים ובאהבה בין איש לרעהו (יהדות)

הרב יעקב גלויברמן | כיכר השבת |

חג פורים הוא חג שמח ומיוחד, שמו של החג מבוסס על המילה "פור" שפירושה בשפה הפרסית – "גורל". במגילת אסתר מסופר שהמן הפיל פור – גורל, בכדי לבחור את היום ואת החודש שבו ישמיד את עם ישראל. המעניין הוא שסיפור המגילה התרחש בזמן שליהודים היה דווקא מעמד טוב מאד בפרס. מרדכי היה בעל זכויות על כך שהציל את חייו של מלך אחשוורוש, כשהוא משמש כשר בכיר בממלכה. אסתר המלכה הייתה אהובה ומקורבת מאד למלך אחשוורוש.

כאשר נודעה התוכנית הזדונית של המן להשמיד את כל היהודים, העם היהודי בממלכת פרס התקהל לתפילות ולצום בכדי להעביר את רוע הגזירה. זאת למרות שמרדכי ואסתר היו מקורבים למלכות, ויכלו לשכנע את המלך לבטל את הגזירה. על פי המסופר ב"מגילת אסתר", נקט מרדכי פעולה שונה לחלוטין, ולא בחר בדרך הדיפולמטית. מרדכי קרא לכל היהודים להתפלל לאלוקים. ובמקביל קרא לאסתר המלכה שתיגש למלך להתחנן ולבקש לבטל את הגזירה. למעשה, גם אסתר נקטה באותו דפוס פעולה. בתחילה היא ביקשה שמרדכי יכנס את כל היהודים לבתי הכנסת שיתפללו ויצומו, ושרק לאחר מכן היא תיגש למלך אחשוורוש לבקש על עמה.

רבים שואלים מדוע נהגו כך מרדכי ואסתר? התשובה לכך היא, שהם בחרו בדרך זו, היות והם הבינו שהגזירה לא באה עליהם במקרה, אלא בגלל מעשיהם הרעים של עם ישראל. לכן הם הבינו שביטול הגזירה אמור להיעשות רק על ידי צום, תפילות ובקשות מאלוקים.

זו ההוראה גם לימינו, כאשר אנו עומדים כיום מול האיום האירני או מול כל איום אחר הבא מולנו. אין לנו על מי להישען, אלא על אבינו שבשמיים. עלינו להרבות במעשים טובים ובאהבה בין איש לרעהו וכך לעורר עלינו רחמים משמיים שיתבטלו כל הגזירות הקשות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות