צעד דרמטי

הייצוא הביטחוני במשרד הביטחון - יופסק

ועד העובדים במשרד הביטחון טוענים שפקידי האוצר לא יושבים איתם למו"מ, והחליטו להשבית את האגף שפעולותיו משפיעות על ישראל ביטחונית, כלכלית ומדינית (חדשות בארץ)

רפאל כהן | כיכר השבת |
משרד הביטחון (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)

בשבועות האחרונים פורסם על שביתת הענק במערכת הביטחון, שהביאה להקפאת מספר מיזמים, מעבודות הבינוי במעון ראש הממשלה ועד עבודות המיגון בכלא גלבוע, ממנו ברחו האסירים הביטחוניים ערב ראש השנה.

הבוקר (רביעי) פורסם בגלי צה"ל כי השביתה הוחרפה, כאשר כל הייצוא הביטחוני של מדינת ישראל יופסק מייד, החלטה שעתידה לפגוע קשות ביכולת לקדם עסקאות ביטחוניות עם מדינות אחרות בעולם, ומכאן להשליך על הכלכלה הישראלית בצורה משמעותית.

על פי הדיווח, ועד עובדי משרד הביטחון משבית את אגף הפיקוח על הייצוא הביטחוני, מה שלמעשה יפסיק את היכולת לקדם ולממש עסקאות ביטחוניות בעולם, עניין שמכניס לקופת המדינה עשרה מיליארד דולרים בשנה.

מלבד העניין הכלכלי והביטחוני, כמובן שיש כאן גם עניין מדיני משמעותי, לפי שיחסי ישראל עם מדינות רבות, בטח עם מדינות המפרץ עימן חתמה על הסכמי נורמליזציה לפני יותר משנה, מושתתים, בין היתר, על התעשיות הביטחוניות. בדיווח נאמר כי שנים רבות שבמשרד הביטחון לא נקטו צעד דרמטי כזה.

כזכור, ועד העובדים במשרד הביטחון טוען שאנשי משרד האוצר מסרבים לשבת איתו למשא ומתן ופוגעים במשרד. בין היתר טוענים בוועד כי ישנה נטישה המונית של עובדים ופגיעה בשכר. "ההתנהלות חסרת האחריות והמסוכנת של פקידי האוצר הובילה למצב הזה. אם לא נקבל מהם תשובות - הפגיעה במערכת הביטחון תהיה דרמטית".

ממשרד האוצר נמסר בתגובה: "הדיונים על הסכם שכר מודרני לעובדי אגף בינוי והנדסה במשרד הביטחון מתקיימים זה מספר שבועות, וימשיכו להתקיים מייד עם חזרת ועד העובדים לשולחן המשא ומתן".

הכתבה הייתה מעניינת?

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות