היום ה-14 למלחמה

בריטניה מוסיפה סנקציות; החלה "הפסקת אש הומניטרית"

צבא רוסיה לא מצליח להתקדם מצפון לקייב. כך על פי נתנוי משרד ההגנה הבריטי; בנתיים הוכרז שוב על הפסקת אש בכמה אזורים עבור מסדרונות הומניטריים; האו"ם: מעל 2.2 מיליון פליטים (חדשות)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
(צילום: צבא אוקראינה)

היום ה-14 למלחמה רוסיה-אוקראינה: צבא רוסיה, כך לפי דיווח של משרד ההגנה הבריטי, לא מצליח להתקדם מצפון לקייב, ובנתיים רוסיה הודיעה כי תנצור את האש בכמה אזורים כדי לאפשר מסדרונות הומניטריים, דרכם אזרחים יוכלו להתפנות מהערים שמכותרות בידי הצבא הרוסי.

סגנית נשיא אוקראינה, אירינה ורשצ'וק, הודיעה כי הוסכם על הפסקת אש משעה 09:00 עד 21:00 (שעון ישראל) עבור המסדרונות ההומניטריים. הרשויות בקייב מסרו עוד כי הכוחות הסכימו לנצור את האש.

למרות ההסכמות בנושא, הפסקת האש מתקבלת בחשדנות, שכן אוקראינה האשימה אתמול את רוסיה בהפגזת שיירת פינוי ממריופול. אמש פונו מהעיר סומי 5,000 בני אדם.

לצד זאת, בבריטניה הוחלט להוסיף עוד סנקציות נגד רוסיה, בהם איסור על כניסת מטוסים הנושאים את דגל רוסיה. בנוסף, שר התחבורה הבריטי פועל לחוקק חוק לפיו נחיתת מטוס רוסי בשטח בריטניה תהיה עבירה פלילית.

ראש סוכנות הפליטים של האו"ם, פיליפו גרנדי, עדכן כי עד כה ברחו 2.2 מיליון פליטים מאוקראינה והוסיף כי הם "לא רואים את זה עוצר".

שרת החוץ של בריטניה, ליז טרוס, הכריזה על סנקציות תעופה חדשות של בריטניה נגד רוסיה, במסגרתן הרשויות בבריטניה יכולול לצעור כל מטוס רוסי שנוחת במדינה.

נשיא אוקראינה ולדימיר זלנסקי הודה הבוקר לנשיא ארה"ב ג'ו ביידן על הסנקציות שהטיל נגד רוסיה ואמר כי "ארה"ב עשתה צעד חשוב נגד הפולשים. זה יגרום לרוסיה לשלם על התוקפנות שלה, לקחת אחריות על הרוע שהיא מפיצה".

זלנסקי סיפר כי "עד כה נהרגו 52 ילדים במלחמה, זה מפחיד, לעולם לא אסלח על כך", ועודד את אזרחי אוקראינה ואמר כי "רק הזמן מפריד ביניכם ובין החירות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות