"לא נשכח"

זלנסקי: "52 ילדים נהרגו מאז הפלישה הרוסית לאוקראינה"

נשיא אוקראינה המותקפת דיווח הלילה כי 52 ילדים נהרגו על ידי הרוסים ב-13 ימי המלחמה. זלנסקי האשים את הרוסים בירי על הפליטים במסדרונות ההומינטרים והבטיח להמשיך ולהילחם .(בעולם)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-ו' באדר ב' תשפ"ב | 09.03.22
אחד הבניינים שהופצצו בידי הרוסים (צילום: לפי סעיף 27 א)

נשיא אוקראינה ולדימיר זלנסקי עדכן הלילה (רביעי) כי לפחות 52 ילדים נהרגו מאז תחילת הפלישה הרוסית לארצו. "50 ילדים נהרגו ב-13 ימים של המלחמה. שעה לאחר מכן, זה הפך ל-52. בחיים לא נשכח זאת", אמר הנשיא שהפך למנהיג נערץ בשל עמידתו העיקשת מול הרוסים.

זלנסקי בירך על החלטת ארה"ב ובריטניה להטיל סנקציות על ייבוא נפט וגז מרוסיה. לדבריו, המסר של הסנקציות הוא - "או שרוסיה תכבד את החוק הבינלאומי ולא תפתח במלחמות, או שלא יהיה לה כסף לפתוח במלחמות". הנשיא ציין כי "נמצא 'תחנת דלק' אחרת. הכסף הוא לא העיקר. חרם על ייבוא נפט וגז מרוסיה לארצות הברית יחליש את רוסיה הטרוריסטית מבחינה כלכלית, פוליטית ואידיאולוגית, שכן מדובר בחופש ובעתיד אליו שועט העולם כולו".

"העולם לא מאמין בעתידה של רוסיה, הוא לא מדבר על זה, אף לא מילה אחת. העולם מדבר עלינו, העולם יעזור לנו", אמר זלנסקי והוסיף "העולם מוכן לעזור לשקם אותנו אחרי המלחמה. בשביל אנשים שהגנו על עצמם בגבורה תקופת 'אחרי המלחמה' תגיע".

זלנסקי התייחס גם למסדרון ההומניטרי שנפתח בין הערים סומי ופולטאבה, וסיפר כי "מאות אנשים ניצלו הודות לכך". הוא האשים את הרוסים בירי על הפליטים למרות ההסכמות על המסדרון ההומניטרי: "זה רק חלק קטן ממה שעוד צריך לעשות. הציוד מוכן, ההסעות מוכנות, אבל המפלצות לא מוכנות לאפשר להעביר אותו. הם גם יורים על דרכי מילוט. אז מה הם רוצים? הם רוצים שהאוקראינים יקבלו עזרה מהפולשים. זה מכוון ומאורגן וחסר רחמים".

זלנסקי התייחס גם למחאות נגד רוסיה בערים שכבר נכבשו ואמר "אנחנו איתכם. הסיוע יגיע, לא משנה כמה פעמים הוא ייעצר על ידי הכדורים. רק הזמן מפריד אתכם מהחופש, תאמינו בזה. אני מאמין בזה".

באוקראינה דיווחו אמש שלפחות 27 אזרחים נהרגו במתקפות של הצבא הרוסי בעיר חרקוב - העיר השנייה בגודלה במדינה. בכיר במשטרה המחוזית ציין שמתחילת הפלישה הרוסית ב-24 בפברואר נהרגו 170 איש באזור חרקוב, בהם חמישה ילדים.

משרד ההגנה הבריטי עדכון הבוקר כי בחזית קייב, הכוחות הרוסיים לא מצליחים להתקדם באיזור צפון-מערב העיר.
‏הערים חרקוב, צ'רניהיב, סומי ומריופול ממשיכות להיות מוקפות וסובלות מהפגזות רוסיות כבדות. על פי הבריטים, מערכות ההגנה האוקראיניות מצליחות לעת עתה למנוע מרוסיה לשלוט בשמי המדינה, למרות המטוסים החדישים יחסית שמחזיקה רוסיה.

בינתיים דחו האמריקנים את הצעת פולין להעביר מטוסי קרב מסוג מיג 29 לידי אוקראינה. האמריקנים אינם מעוניינים שמטוסי הקרב נגד רוסיה ימריאו מבסיס חיל האוויר האמריקני בגרמניה, שכן הדבר יהיה מהלך מלחמתי ישיר נגד רוסיה.

דובר הפנטגון, ג'ון קירבי, אמר כי "האפשרות שמטוסים ימריאו מבסיס אמריקני לעבר שטח אווירי אוקראיני שיש בו מטוסי קרב רוסיים מעלה דאגות רציניות בקרב חברי הברית של נאט"ו". הוא הוסיף: "ארצות הברית תמשיך להתייעץ עם פולין ועם בעלות ברית נוספות בנושא זה ובבעיות הלוגיסטיות שהוא מציב, אך איננו מאמינים כי זוהי הצעה שניתן לממש".

משרד החוץ הסיני הגיב הבוקר לאיסור על יבוא נפט רוסי: "סין מתנגדת בתוקף לסנקציות חד-צדדיות, הן לא יביאו שלום וביטחון". דבריו אלו מחזקים את ההערכות שהקשר הכלכלי הרוסי-סיני צפוי להתחזק כחלק מהניסיון הרוסי להתגבר על הסנקציות של המערב.

בכתבה זו נעשה שימוש בצילומים אשר בעל הזכויות בהם לא נודע או לא אותר, בהתאם להוראות סעיף 27א לחוק זכות יוצרים. אם הנכם בעלי הזכויות שלחו הודעה על כך בצירוף הצילום המקורי לדוא''ל desk@kikar.co.il.

הכתבה הייתה מעניינת?

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות