סנקציות חדשות

החרפה דרמטית: ג'ו ביידן מתכוון לאסור מכירת הנפט הרוסי

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן צפוי להכריז על חבילת סנקציות חדשות נגד רוסיה ויאסור על ייבוא של נפט רוסי, מה שיפגע קשות בכלכלה הרוסית, אך גם יקשה על מדינות אירופה שתלויות באנרגיה הרוסית (עולם)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
(צילום: משרד הפנים האוקראיני)

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן, צפוי להכריז היום (שלישי), על החרפת הסנקציות נגד רוסיה ויאסור על ייבוא של נפט רוסי, מה שיפגע קשות בכלכלה הרוסית שמתבססת רבות על הנפט. בבריטניה גם יאסרו על ייבוא נפט רוסי. כתוצאה מההכרזה הצפויה מחיר הנפט החל לזנק.

האוקריאנים התחננו בימים אחרונים על איסור מכירת נפט מרוסיה כיוון שמהלך כזה יפגע קשות בתזרים המזומנים הרוסי, הרבה יותר מסנקציות אחרות שכבר הוטלו על הרוסים.

לפני כשבועיים הסביר ביידן כי הוא נמנע משימוש בסנקציה זו מתוך חשש שהדבר יביא לעלייה משמעותית של מחירי הנפט גם בארצו, אך הערכות המומחים הן שארה"ב לא תושפע באופן משמעותי מהעניין.

ההערכות הן שמי שימשיך לעשות עסקים עם הרוסים הם הסינים שינצלו את הסיטואציה ויגבירו את העסקים עם הכלכלה הרוסית שכבר כעת בוחנת באופן משמעותי את היחסים הכלכליים מול הסינים.

מוקדם יותר, נשיא אוקראינה ולדימיר זלנסקי, שוחח עם ראש הממשלה נפתלי בנט והודה לו על מאמצי התיווך של ישראל. על פי ההודעה מלשכתו של זלנסקי, המנהיגים דנו בדרכים לסיום המלחמה.

כזכור, מוקדם יותר היום הכריזו הרוסים על הפסקת אש באזורים מסוימים באוקראינה, במה שכינו מעבר למצב לחימה "שקט" ואזרחים רבים החלו לעזוב את בתיהם ולהימלט מהלחימה. עד כה נטשו את בתיהם יותר משני מיליון בני אדם במה שנראה כבר כעת כמשבר הפליטים הגדול ביותר באירופה מאז מלחמת העולם השנייה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות