היום ה-13 | מתעדכן

שר ההגנה הבריטי: "פוטין תקוע ונואש, הופך לאכזר יותר"

לראשונה הוכרזה הפסקת אש בעיר המופגזת סומי, זאת לצורך פינוי אזרחים. הפסקת האש תסתיים בשעה 21:00 אם לא תהיינה הפרות • בבריטניה חוששים מפגיעה גדולה יותר מצדו של פוטין (עולם)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
"פוטין תקוע ונואש, הופך לאכזר יותר" (צילום: shutterstock, צבא רוסיה)

אחרי מספר ניסיונות, יועצו של נשיא אוקראינה כתב הבוקר (שלישי) כי הצדדים הצליחו להגיע להפסקת אש זמנית בעיר סומי הסמוכה לחרקיב.

הפסקת האש הזמנית על פי התכנון אמורה להיות עד השעה 21:00 בערב, זאת בתנאי שאף אחד מהצדדים לא יפר אותה. כזכור, מספר הפסקות אש דומות לצורך פינוי אזרחים הופרו בימים האחרונים על ידי רוסיה, ועל פי הפרסום ב-BBC, אתמול הטמינו הרוסים מוקשים בנתיב המילוט שפתחו לאוקראינה.

לטענת צבא רוסיה, פתיחת הנתיבים חלה גם בקייב, חרקיב וצ'רנייהב - אך על ערים אלו לא התקבל כל אישור מגורם רשמי באוקראינה.

שר ההגנה הבריטי בן וואלס התייחס להגברת ההתקפות הרוסיות בריאיון ל-BBC ואמר כי "הכוחות של פוטין תקועים, מה שגורם לו להגיע לניסיונות תקיפה נואשים יותר ויותר".

עוד אמר כי "זהו כבר היום ה-13 ללחימה והרוסים עדיין תקועים. אנחנו רואים בשטח איך העובדה הזו גורמת לצבא הרוסי להפוך לאכזרי יותר ויותר".

כשנשאל למה בריטניה לא מספקת לאוקראינה מטוסי קרב, טען וואלס כי "המטוסים בהם אנחנו טסים לא זהים למטוסים אותם מכירים טייסי הקרב האוקראינים. לכן אנחנו פועלים מול פולין לבדוק אפשרות לאספקת מטוסי קרב לאוקראינה".

מוקדם יותר היום עדכנו בצבא אוקראינה על מספר האבידות שספג הצבא הרוסי וטענו כי מאז הפלישה איבדה רוסיה 12 אלף חיילים, 303 טנקים, 1,036 יחידות ארטילריה, 48 מטוסי קרב, 80 מסוקים ו-60 מיכליות דלק.

הנשיא זלנסקי טען הלילה כי לא ברח מקייב והוא עוד בעיר "היום הסתיים הסבב השלישי של המשא ומתן בבלארוס הייתי רוצה לומר שזה היה המשא ומתן השלישי והאחרון, אבל אנחנו מציאותיים. לכן נמשיך לדבר ונתעקש על המשך השיחות עד שנוכל לומר שהגיע השלום".

זלנסקי תקף את רוסיה: "הייתה הסכמה על מסדרונות הומניטריים. האם הם עבדו? הטנקים הרוסיים עבדו במקום, כמו גם הטילים והמוקשים הרוסיים"

נשיא האוקראיני הוסיף: "נעניש את כל האחראים לזוועות המלחמה. נמצא כל ממזר שירה על הערים שלנו ועל אזרחינו".

בהמשך דבריו הבהיר זלנסקי לעם האוקראיני, לנשיא רוסיה ולעולם כולו: "אני נשאר בקייב. במשרד שלי. אני לא מתחבא. ואני לא מפחד מאף אחד".

הכתבה הייתה מעניינת?

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות