זעקת המתמחים

סוף למשמרות של 26 שעות? במשרד הבריאות ימליצו

צוות התכנון והיישום של קיצור התורנויות במשרד הבריאות, שאמור לפרסם בקרוב את מסקנותיו, צפוי להמליץ על הרחבת המתווה לחדרי המיון בכל הארץ כבר בסוף השנה (חדשות ארץ)

הפגנת המתמחים (צילום: Tomer Neuberg/Flash90)

הסוף למשמרות של 26 שעות? צוות התכנון והיישום של קיצור התורנויות במשרד הבריאות, שאמור לפרסם בקרוב את מסקנותיו, צפוי להמליץ על הרחבת המתווה לחדרי המיון בכל הארץ כבר בסוף השנה, כך על פי הפרסום הערב (שני) ב-N12.

על פי המתווה הנוכחי, בחודש הבא צפויים המתמחים בעשרה בתי חולים בפריפריה לעבור ממשמרות של 26 שעות למשמרות של 18 שעות, מלבד מתמחים במחלקות הכירורגיות, טיפול נמרץ והרדמה. בפעימה השנייה של תוכנית זו היא תחול גם על שני בתי חולים במרכז הארץ.

כעת, על פי המלצות צוות התכנון, יומלץ להרחיב את יישום הפעימה השנייה על כל בתי החולים בארץ, במשרד הבריאות הסבירו כי קיצור התורניות יקל על המתמחים ויאפשר לקהל הפונה להיעזר ברופאים.

מוקדם יותר היום, שר הבריאות מתח ביקורת על שר האוצר בטענה כי הוא מעכב את ההעברת התקציבים לתקנים נוספים ובכך מעכב את יישום התוכנית.

מארגון הרופאים המתמחים מרשם נמסר: "שר הבריאות הבהיר היום בדיון בוועדת הבריאות של הכנסת, שהמגעים עם משרד האוצר הגיעו למבוי סתום. המשמעות היא אחת: אין קיצור תורנויות! ולצד האכזבה הגדולה משר שהבטיח לשנות, ועורר בנו תקווה, הרי שמדובר בהפרה מוחלטת של כל הסיכומים וכל ההבטחות".

"ההשלכות ברורות: ככל שהדבר תלוי בשר בריאות שמנוהל ע"י האוצר, רופאות ורופאים מתמחים ימשיכו להעניק טיפול רפואי בתורנויות של 26 שעות. נראה שבקרוב שר הבריאות יצטרך להעניק בעצמו טיפול בבתי החולים - כי המתמחים והמתמחות לא יהיו שם לעשות זאת. אנחנו ננקוט את כל האמצעים העומדים לרשותנו ונעשה כל מה שצריך כדי שהפשע הזה שנקרא תורנויות של 26 שעות ייפסק. האחריות על התוצאות היא כולה על שר הבריאות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות