הפלישה לאוקראינה

ישראל לא גינתה את רוסיה, ארה"ב מחתה

בארה"ב מאוכזבים מכך שישראל סירבה לגבות את ההצעת ההחלטה האמריקאית במועצת הביטחון של האו"ם לגינוי רוסיה והשגרירה באו"ם העבירה את מחאתה לארדן (מדיני)

השגריר הישראלי באו"ם (צילום: עמוד הפייסבוק של ארדן)

בארה"ב מאוכזבים מכך שישראל סירבה לגבות את ההצעת ההחלטה האמריקאית במועצת הביטחון של האו"ם לגינוי הפלישה הרוסית לאוקראינה. כך דווח מפי פקידים ישראלים בכירים. זאת בניגוד לעמדה אותה הציג היום שר החוץ יאיר לפיד לפיה במידה ותתקיים הצבעה כזו, ישראל תצביע נגד רוסיה.

על פי הדיווח, שגרירת ארה"ב באו"ם, לינדה תומאס-גרינפילד, הבהירה את אכזבתה לשגריר ישראל גלעד ארדן העבירה את המסר ממשל ביידן מאוכזב מהתנהלותה של ישראל שלא הייתה מוכנה להצטרף ולחתום על הצעת הגינוי של ארה"ב שהוגשה בסוף השבוע. יותר מ-80 מדינות שאינן חברות במועצת הביטחון של האו"ם הצטרפו להצעה, בניגוד לישראל.

לבסוף, 11 חברות מועצת הביטחון הצביעו בעד גינוי לרוסיה. שלוש מדינות - סין, הודו ואיחוד האמירויות - נמנעו. רוסיה הצביעה נגד, ולמעשה הטילה וטו על ההחלטה.

על פי ההערכות הסיבה שישראל נמנעה מכך היא העובדה שחשוב לה לשמור על יחסים טובים עם מוסקבה לנוכח הגבול הסורי ורצונם בשיתוף פעולה רוסי בכל הנוגע לתקיפות בסוריה.

הלילה, מועצת הביטחון של האו"ם מתכנסת פעם נוספת כדי לקבל החלטה על כינוס מושב חירום מיוחד של העצרת הכללית של האו"ם מחר שם אין לרוסים זכות ווטו והצעת הגינוי צפויה לעבור ברוב גדול, אם כי אין לכך משמעות מעשית כנגד הרוסים.

ממשרד החוץ נמסר: "אנחנו מקיימים שיח עם האמריקנים במגוון רחב של ערוצים ובקשת רחבה של זוויות על הסוגייה האוקראינית, והשורה התחתונה שלנו היא ששותפינו מודעים היטב למערכת השיקולים שלנו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות