המכות באתר הבנייה

אחרי התיעוד הברברי: המפגינים דורשים שהמאבטחים יועמדו לדין

מפגינים חרדים שניסו לחסום עבודות בנייה בשכונת גילה בי-ם, ספגו מכות ואלימות ברברית מצד המאבטחים הערבים שהיו במקום. כעת, המפגינים דורשים, להעמיד את המאבטחים לדין ואת השוטרים שלא התערבו לדין משמעתי (חדשות)

חיים גולדברג | כיכר השבת |

מקומם: עשרה חרדים שהוכו בצורה ברברית ומשפילה על ידי מאבטחים ערבים, התלוננו היום (ראשון) במשטרה באמצעות עורך הדין שמואל הורביץ, ודרשו להעמיד לדין את אותם מאבטחים.

מדובר על קבוצת חרדים שהפגינה לפני מספר שבועות נגד חפירות קברים בהר גילה בירושלים, ובמהלך ההפגנה חטפו מכות אכזריות באלימות, מקבוצת פועלים ערבים שנכחו במקום.

היום כאמור, עורך הדין שלח מכתב למפכ"ל המשטרה וראש אח"מ במחוז ירושלים, בו טוענים המפגינים, "המאבטחים הערבים פעלו באלימות קיצונית ובלתי מתקבלת על הדעת כלפי המפגינים. שלא כמצופה, משטרת ישראל לא מתערבת, לא אוכפת את הסדר הציבורי, לא פועלת כחוצץ בין הצדדים ולא דואגת לחקור את המאבטחים האלימים ואת החברה המעסיקה בעלת האחריות השילוחית".

במכתב טוענים המפגינים, כי בוקר אחד כשהגיעו להפגין במקום המאבטח שהיה במקום הרים אבן ואיים לזרוק, המפגינים חששו וזזו לכניסה למתחם, שם הורה המאבטח לנהג הטרקטור במקום, לדרדר אבנים על המפגינים וכך היה, לאחר האירוע המפגינים צעקו למאבטח שהם יתלוננו במשטרה ובתגובה המאבטח ענה "שמי שיעז להתלונן, אני אדקור אותו הלילה" ועוד קריאות ואיומים מסוג זה.

בהמשך המכתב טוענים המפגינים, ששוטרים שהגיעו למקום, סרבו לקחת מהם עדויות ותיעודיים של האלימות.

עורך דינם של המפגינים, דרש במכתב, להעמיד את אותם שוטרים שלא התערבו במהומות במקום - לדין משמעתי וזאת לאחר שלא הגנו על אותם מפגינים.

מה גם שהמפגינים טענו, כי הייתה אלימות קשה מצד המאבטחים הערבים במקום, ואף טענו שבאחד המקרים מאבטח היכה מפגין עם פטיש

ממשטרת ישראל נמסר: "כל תלונה המתקבלת במשטרה ומעלה חשד לביצוע עבירה פלילית נחקרת ונבדקת ביסודיות במטרה להגיע לחקר האמת. נמשיך לפעול נגד אירועי אלימות מכל סוג שהן והפרות של הסדר הציבורי בניגוד לחוק".

עו"ד שמואל הורביץ ממשרדו של עו"ד נדב גדליהו מסרו בתגובה: "כואב לגלות שיש ביטויים לחופש ביטוי שהמשטרה מוכנה להגן עליהם (בלפור והנכים) ויש כאלו שלא (מחאות חרדים). זה פשוט צובט בלב לראות שיהודים לא מוגנים בארצם. אין תירוץ לגיטימי להתעלמות המשטרה מעבירות פשע חמורות - פשיטא שאין לה זכות קיום אם היא לא עושה את עבודתה. כדאי מאוד שמישהו בלשכת שר הפנים והמפכ"ל יתעורר לפני שיהיה מאוחר מידי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות