המשבר באוקראינה

בארה"ב טוענים: רוסיה העבירה הוראות קרב

מאמצים דיפלומטיים רחבים בניסיון למנוע תקיפה רוסית באוקראינה. פוטין שוחח הערב עם נשיא צרפת וסיכם איתו על פסגה משולשת מול אוקראינה. בארה"ב סקפטיים מאד (עולם)

חיילים רוסים, ארכיון (צילום: שאטרסטוק)

מאמצים דיפלומטיים כבירים לנסות להניא את הרוסים מתכניתם לתקוף את אוקראינה, תכנית אותה הם ממשיכים להכחיש כל העת. במערב מסרבים להאמין למוסקבה וחוששים כי פקודות הקרב כבר נמסרו לכוחות הרוסים בגבול וכי הפלישה הרוסית יכולה להתחיל בכל רגע.

הערב (ראשון) הודיעו נשיא רוסיה ולדימיר פוטין ונשיא צרפת עמנואל מקרון כי לאחר שיחה טלפונית בנוגע למצב החליטו על קיים שיחות משולשות בין רוסיה ואוקראינה ונאט"ו בניסיון להביא להפסקת אש במזרח אוקראינה.

פוטין טען בשיחה שהכוחות הרוסים ייסגו מבלרוס לבסיסהם ברוסיה לאחר סיום "התרגילים" בהשתתפותם יחד עם צבא בלרוס, אך טענות אלו שהרוסים משמיעים בשבועות האחרונים אינן מתקבלות על המערב לאור העובדה שכ-190 אלף חיילים רוסים נמצאים באזור כשהם מצוידים באופן מלא למלחמה.

התירוץ הרוסי לפלישה לאוקראינה היא הירי בין צבא אוקראינה לבדלנים הרוסים שבמזרח המדינה. הבדלנים שמודעים לכך מעוררים מלחמה עם הצבא הרוסי ואף הרגו שני חיילים אוקראינים היום ופצעו ארבעה. הרוסים מאשימים את אוקראינה בכך אך המערב טוען כי הבדלנים מחמירים את המצב בניסיון לגרור את הרוסים לפלוש לאזור.

רשת הטלוויזיה האמריקנית NBC ציטטה גם הערב בכירים במודיעין בארה"ב אשר מאמינים שהרוסים כבר העבירו למפקדי הצבא הרוסי את הפקודות להיערך לפלישה מיידית של אוקראינה. לפי הדיווח, הם לא הונחו רק להיערך לפלישה אלא גם להכין תוכניות קרב מפורטות לימי המלחמה הצפויים.

מקרון ישוחח היום עם נשיא ארה"ב ג'ו ביידן ועם קנצלר גרמניה אולף שולץ וידון איתם על המצב במדינה.

במערב מנסים ללחוץ את הרוסים גם מהצד הכלכלי, הבוקר הודיעו מנהיגי אירופה כי במידה והרוסים יפלשו לאוקראינה יוטלו עליהם סנקציות חמורות במיוחד שיפגעו קשות בכלכלה הרוסית ובחברות רוסיות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות