לפיד מתקרב לרוטציה

תקציב המדינה יאושר כבר בחודש ספטמבר

על אף שניתן לאשר תקציב בעומק השנה הבאה, שר האוצר מתכנן להקדים את אישורו בכנסת בכחצי שנה, כדי להבטיח את חילופי ראשי הממשלה בנט ולפיד (פוליטיקה, כלכלה)

רפאל כהן | כיכר השבת |
(צילום: אלכס קולומויסקי, פול)

שר האוצר אביגדור ליברמן נמצא בימים אלו בחזית הביקורת הציבורית, על התנהלותו בגל האומיקרון ועל התוכנית הכלכלית הדלה שהציג, אלא שהוא כבר מתכנן קדימה.

הבוקר (שישי) פורסם ב'ידיעות אחרונות' לוח הזמנים על פיו פועל שר האוצר, כדי לאשר את תקציבי המדינה לשנים 2023 ו-2024, תקציבים שברגע שיאושרו יבטיחו כמעט ודאית את כניסת יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד, למשרד ראש הממשלה.

על פי התוכנית, כבר בעוד שבועיים יוצג התקציב לשר האוצר בתוך משרדו, ובאזור חג השבועות יאושר בממשלה, אחרי תיקוני השרים ודיוני תקציבי משרדיהם. בסוף חודש ספטמבר, סביב חגי תשרי ה'תשפ"ג, התקציב יאושר בקריאה שלישית בכנסת.

משמעות לוח הזמנים החדש היא הקדמה של אישור התקציב מהמועד האחרון המחויב לפי חוק, 31 בדצמבר 2022, ביותר משלושה חודשים. כך לא יהיה צורך להשתמש באפשרות להאריך את משך הזמן לאישור הסופי עד ל־31 במארס 2023. כזכור, אי אישור התקציב עד למועד זה יביא לנפילת הממשלה והכרזה על בחירות.

בנוסף, על פי הדיווח ב'ידיעות אחרונות', ועל פי הצהרותיו בשבוע האחרון, ליברמן מתכוון להציג תוכנית סיוע לעצמאים, בעקבות לחץ ראשי הממשלה בנט ולפיד, ואח"כ תוכנית כלכלית חדשה, או איך ששר האוצר קורא לה: החלק השני בתוכנית.

ביחס לדיוני התקציב הבא שיתקיימו בחודשים הקרובים, נראה כי לפי שעה לא מתוכננים קיצוצים או הטלת מיסים חדשים. הערכה זו מגיעה בעקבות העלייה הגבוהה באופן חריג בהכנסות המדינה ממיסים בחודשים האחרונים, בשל פתיחת כל המשק ופעילותו באופן מלא, למעט בתחום תיירות החוץ.

הכתבה הייתה מעניינת?

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות