הביקורת על התכנית הכלכלית

איילת שקד: "מגבה את ליברמן - חד משמעית"

שרת הפנים איילת שקד אמרה היום כי היא מגבה את התכנית הכלכלית של שר האוצר אביגדור ליברמן, זאת למרות הביקורת בציבור נגד התכנית. "יש עליות מחירים בכל העולם" (פוליטי)

יוני גבאי | כיכר השבת |
(צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)

למרות הביקורת הקשה נגד שר האוצר אביגדור ליברמן, ונגד התכנית הכלכלית שהציג בתחילת השבוע, שרת הפנים איילת שקד אמרה היום (חמישי) בריאיון ל'YNET' כי היא מגבה את התכנית של שר האוצר.

בנוסף, טענה כי "מחירי הנדל"ן זו הבעיה הקשה ביותר שלנו". באשר לטענות חברי הכנסת החרדים נגד הממשלה, אמרה שקד כי הצעדים האחרונים יאפשרו לחרדים לצאת לעבודה - "דבר גדול שאמור לתרום לכלכלת ישראל".

שקד התייחסה לצמיחה במשק ואמרה כי "הנתונים שהתפרסמו אתמול הם חריגים ממש לטובה. הקרדיט בשנה האחרונה זה חד משמעית לממשלה הזאת ולרה"מ בנט שהלך על הבוסטר השלישי ולא עשה עשה בכלל סגרים, ולשר האוצר שמנהיג מדיניות כלכלית אחראית".

יחד עם זאת, שקד הסכימה כי הכלכלה בתקופת נתניהו הייתה חזקה גם כן. "צריך להגיד. הכלכלה הייתה חזקה לאורך שנים. יש את המנוע של ההייטק הישראלי שזה מנוע אדיר לכלכלה."

"אבל בכל זאת שישראל מכל המדינות המפותחות נמצאת במקומות הראשונים בכל המדדים בצמיחה ובאבטלה, זה הישג גדול מאוד גם של הממשלה הזו. אלו נתונים מאוד חריגים לטובה גם בקרב מדינות חזקות".

בנוגע להתייקרויות אמרה שקד: "ישראל היא מדינה שהייתה יקרה עוד קודם וכרגע יש עליות מחירים בכל העולם, צריך להגיד את זה. חומרי הגלם עולים, עלויות השינוע עולות, זה בגלל משבר הקורונה הארוך וזה קורה בכל העולם".

"הממשלה מנסה להתמודד עם זה ולהוריד מיסוי ומכסים. אנחנו מקווים לפחות לעצור את עליות המחירים. גם הלחץ הציבורי חשוב וראינו שלחץ צרכני גרם לחברות לנסות לפחות לחודשים הקרובים לא להעלות מחירים. אני מקווה שזה יישאר ככה".

מי שלא לומד - שילך לעבוד

השרה התייחסה גם לחוק הגיוס שמנסה הממשלה להעביר ואמרה כי היא "אומרת חד משמעית - מי שלא לומד מבוקר עד לילה שייצא לעבוד. זה חשוב להם ולכלכלת ישראל. יש הרבה הורים חרדים שרוצים שהילדים שלהם ילמדו לימודי ליבה והממשלה עובדת גם בכיוון הזה".

"התוכניות האלה בסופו של דבר מיטיבות גם עם המגזר החרדי. נותנות זיכוי במס למי שעובד ותמיד אחד עובד במשפחות האלה. אלה דברים טובים וחשובים שגם המגזר החרדי רוצה בהם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות