ההיערכות לל"ג בעומר

לאחר האסון הגדול: מי ינהל את אירועי מירון?

המשרד לשירותי דת החליט כי המרכז הארצי לפיתוח המקומות הקדושים ימשיך לשמש הזרוע הביצועית של המשרד להעברת התקציבים ולשם כך הוחלט לפטור את המרכז ממכרז (חדשות)

רפאל כהן | כיכר השבת |
(צילום: דוד כהן, פלאש 90)

לאחר האסון הנוראי במירון שהתרחש במהלך הילולת הרשב"י בל"ג בעומר, בו נספו 45 אזרחים, ההיערכות לקראת ל"ג בעומר השנה, נמשכת כל העת.

המשרד לשירותי דת החליט כי המרכז הארצי לפיתוח המקומות הקדושים ימשיך לשמש הזרוע הביצועית של המשרד להעברת התקציבים ולשם כך הוחלט לפטור את המרכז ממכרז.

הסיבה שנקב בה מנהל הרכש הממשלתי היא "טעמי חיסכון ויעילות". כזכור, בהמלצות הביניים של הוועדה - שניתנו עוד בימים בהם יו"ר הוועדה לשעבר, מרים נאור ז"ל, הייתה בין החיים - הוחלט על מינוי ממונה לאירוע ועל שינויים נוספים, כך שמי שבפועל ינהל את האירוע הוא הפרויקטור שמונה והמפיק שיזכה במכרז שפורסם.

ישראל דיסקינד, אחיו של שמחה בונים ז"ל שנהרג באסון, אמר ל'כיכר השבת' כי "לא נלחמנו על הסדרה בהר מירון בכדי שפחות משנה מהאסון האזרחי הגדול ביותר מאז קום המדינה תחזור מדינת ישראל להתנהל בחאפריזם ועיגול פינות. אין שום סיבה הגיונית בעולם שההחלטה על ניהול האירוע תתקבל מתחת לשולחן ללא מכרז, תוך מינוי ישיר של אותו גוף שניהל את האירוע בזמן האסון".

מנגד, גורמים אחרים המעורים בנושא אומרים ל'כיכר השבת' כי "המרכז הארצי לא ינהל את האירוע אלא הפרויקטור, הוא רק הזרוע הביצועית להעברת התקציבים. זה מגוחך ולא רציני לדרוש שהמרכז לא יהיה מעורב, שכן הדבר דומה לדרישה להוציא את אבטחת האירוע מידיה של המשטרה, כי הלוא גם היא היתה מעורבת באירוע בזמן האסון, וכן הלאה".

מהמשרד לשירותי דת נמסר: "המרכז הארצי היא עמותה ממשלתית האמונה על הטיפול במקומות הקדושים וזאת בהתאם לחוק ולהחלטות הממשלה. לצורך העברת התקציב הנדרש לביצוע ההילולה, מקודמת ההתקשרות מולה וזאת במקביל להסדרה מלאה של מעמדה כזרוע ביצוע ממשלתית כפי שהיה ראוי שייעשה לאורך שנים רבות אחורה.

"יצוין שבשונה משנים עברו ועל מנת לקיים הילולה בטוחה אושרה החלטת ממשלה ייעודית לביצוע ההילולה השנה ואף אושר מתווה עדכני להילולה. כמו כן, בהלימה להמלצות הביניים של ועדת החקירה הפועלת בימים אלו, מונה פרויקטור על ידי השר ואף פורסם על ידי המרכז הארצי מכרז למפיק לאירוע וזאת בהתאם להנחיית השר והפרויקטור. עוד יצוין בנוסף כי בימים אלו ממש, המשרד פועל לקידום חקיקה ייעודית הנדרשת ליישום מתווה ההילולה שנקבע".

הכתבה הייתה מעניינת?

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות