"נפתלי, נכשלת"

בנט השתלח בחברי הליכוד; נתניהו הלם בו על אוזלת היד

דיון 40 חתימות במעמד רה"מ וראש האופוזיציה שוב הביא את המליאה לצעקות והשתלחויות הדדיות • בפעם הראשונה מאז התפוצצה הפרשה, נתניהו התייחס לסערת NSO (פוליטי)

רפאל כהן | כיכר השבת |
(צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת)

גל האומיקרון בדעיכה מבחינת מספר המאומתים, אך מספר החולים הקשים נמצא בשיא שלא נראה מפרוץ המגיפה. בעקבות נתונים מחרידים אלו, על עשרות מתים בכל יום בבתי החולים ועל שוועת הרופאים שלא נשמעת במשרדי הממשלה, יזם ח"כ יעקב אשר מיהדות התורה דיון 40 חתימות במליאת הכנסת, המחייב את השתתפות ראש הממשלה נפתלי בנט, וראש האופוזיציה בנימין נתניהו.

לאחר שחברי כנסת מהאופוזיציה תקפו אותו במשך כשעה וחצי, עלה ראש הממשלה להשיב, וזכה - שוב - לצעקות בלתי פוסקות: "המדיניות שלנו היא כלכלה פתוחה ונלחמים במגיפה. אנשים הולכים לעבודה כל יום, ילדים הולכים לבית הספר. אנחנו לא נוקטים בגישה של פאניקה, כי הקורונה זה לא סוף האנושות".

יו"ר סיעת ש"ס, חבר הכנסת מיכאל מלכיאלי, הפריע לדבריו וקרא בקריאת ביניים: "בתי העלמין מלאים!". חבר הכנסת אופיר אקוניס מהליכוד תקף את ראש הממשלה והזכיר לו כי בימי הסגר הראשון כיהן כשר הביטחון. בתגובה, בנט נכנס בו חזיתית: "ההבדל ביני לבינך שאני ניהלתי עסק, אתה לא ניהלת כלום".

"הדבר הכי קל זה ללחוץ על כפתור הסגר, הרי מה יותר נוח מלשבת בבית בחל"ת במשך שנה. אנחנו נלחמים להשאיר כלכלה פתוחה", אמר בנט והפנה אצבע מאשימה לחברי הליכוד וסיעות הימין באופוזיציה: "כואב לכם שמנענו בחירות חמישיות ושישיות? שפתחנו תחרות בכשרות? החזון שלכם זה בחירות קיטוב וסגרים, החזון שלנו זה מדינה שחזרה לתפקד".

אחריו עלה ראש האופוזיציה בנימין נתניהו, שתקף את ראש הממשלה: "לפני שמונה חודשים העברנו לכם את המדינה הראשונה בעולם שיצאה בשלום מהקורונה. דורגנו אז בחמישייה הראשונה בעולם בהצלחה בהתמודדות עם המגיפה. היו כמעט 0 חולים, 0 נדבקים, 0 מתים, והיום הספרון החדש שבנט חייב להעתיק הוא 'איך להיכנע למגיפה'. זה בדיוק מה שעשיתם. בחודשים האחרונים נפטרו בישראל מהקורונה כמעט 3,000 ישראלים - ולצערי רובם מתו לשווא כי יש לנו היום חיסונים. בנט יכול היה לעשות מאמץ אמיתי ולקבל החלטות אבל הוא לא עשה כלום. בעזרת השם נצא מהגל הזה, כמו כל העולם. אבל כשזה יקרה זה יקרה לא בזכות בנט - אלא למרות בנט".

ראש האופוזיציה תקף את הממשלה גם ברקע גל עליות המחירים: "הבטחתם סינגפור, הבטחתם להוריד מיסים - לא עשיתם כלום. הבאתם לנו קדחת כלכלית. אתם מעלים את מחירי המוצרים, הכל עולה והכל מתייקר, והכל כדי לממן את העסקה האפלה שעשיתם עם רע"מ. אפילו לא אכפת לכם. אתם מאשימים את כולם חוץ מעצמכם. אתם נוהגים ברכב ואתם מאשימים אחרים. אתם מדרדרים את כולנו לתהום. מעולם לא הייתה כאן ממשלה כל כך כושלת, כל כך אטומה, כל כך צבועה וכל כך יהירה. כל אזרחי ישראל רואים את הכישלון שלכם והם מבינים שהממשלה הזאת צריכה ללכת והיא תלך מהר יותר ממה שהם חושבים, כי אי אפשר לעצור את גל המחאה האמיתי של אזרחי ישראל שרוצים עתיד בטוח".

נתניהו גם התייחס לראשונה לסערת NSO, כאשר לפי הפרסום ב'כלכליסט' המשטרה חדרה גם למכשירי הטלפון של בנו אבנר ויועציו הקרובים: "זהו יום שחור למדינת ישראל. מבלי להתייחס לעניין שלי, שיש לו כמובן השלכות רחבות, אני חושב שהעניין הזה נוגע לכל אזרחי המדינה - לא ימין, לא שמאל, כל אזרחי המדינה בלי יוצא מן הכלל. קרה כאן דבר שאי אפשר בכלל להעלות על הדעת. הפשיטו כאן אזרחים עירום ועריה. תוכנות ריגול, שנועדו לסכל טרור ולהילחם באויבינו, הפכו לכלי יומיומי בידי גורמים במשטרה לריגול אחר אזרחים בניגוד לכל נורמה, בניגוד לכל חוק. הדבר דומה לכך שצה"ל ישתמש במטוסי 35F שאנחנו משתמשים בהם נגד איראן וחיזבאללה וחמאס כדי להפציץ את אזרחי ישראל. לא היה דבר כזה ובשום פנים ואופן אסור לעבור על כך לסדר היום".

הכתבה הייתה מעניינת?

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות