הפחד מרוסיה

אוקראינה: אנחנו לא צריכים את 'כיפת ברזל'

שר הביטחון האוקראיני, אולקסיי רזניקוב, טען כי המערכת הישראלית להגנה מפני טילים לא תתאים לסיכונים שארצו ניצבת בפניהם, וכי עדיף שינסו לפתח מערכת עצמאית (עולם)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
השר רזניקוב, בדבריו בסופ"ש האחרון (צילום: משרד ההגנה האוקראיני)

אוקראינה החליטה שלא לרכוש סוללות 'כיפת ברזל' מתוצרת ישראל, בצל הפחד כי רוסיה תתקוף אותה והמתיחות הבטחונית בחודש האחרון.

על פי דיווח באתר האוקראיני 'דיפנס אקספרס', את הדברים אמר שר ההגנה אולקסיי רזניקוב במהלך מסיבת עיתונאים בסוף השבוע האחרון.

כתב שנכח שם, שאל את השר האם אוקראינה תרצה לרכוש את מערכות ההגנה האוויריות הישראליות המתקדמות, ונענה בשלילה: "בישראל מערכת 'כיפת ברזל' מגינה מפני טילים שעפים באיטיות למרחקים קצרים ומיוצרים במוסכים במדינות השכנות".

לדברי שר ההגנה, 'כיפת ברזל' לא תוכל לפתור באופן מלא את נושא ההגנה על מתקנים אסטרטגיים באוקראינה, כמו תחנת כוח גרעינית, שדה תעופה וכדומה.

סוללת כיפת ברזל (צילום: Shutterstock)

השר הוסיף כי לדעתו, על אוקראינה לפתח מערכת עצמאית להגנה מפני טילים. הנושא מצוי כעת בבדיקת המועצה לביטחון לאומי של ממשלת אוקראינה.

בתגובה, אזרחים אוקראינים שמודאגים מפני מתקפה רוסית כבדה כבר בימים הקרובים, התבטאו בזעם ברשתות החברתיות. לדברי אחד מהם, "האם החולדה (רוסיה, י"נ) תחכה עד שנייצר את ההגנה האווירית שלנו מפני טילים?".

יצויין כי היועץ האמריקני לביטחון לאומי, ג'ייק סוליבן, אמר אמש (ראשון) בראיון לרשת ABC, כי על פי המידע שברשותו ישנה אפשרות ניכרת שרוסיה תתקוף בקרוב באוקראינה, וזה יכול לקרות אפילו מחר. עם זאת, הדבר יכול גם לקחת זמן ולהתרחש עוד כמה שבועות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות