משטרת ישראל מזהירה את הציבור כי בחודשים האחרונים אנו מזהים עלייה בעבירות הונאה וקבלת דבר במרמה שמבוצעות בעיקר נגד קהילות יוצאי חבר העמים, באמצעות יצירת קשר טלפוני והתחזות העבריינים לאנשי חוק / נציגי בנק וחברות אשראי.
במשטרה מציינים כי מגמה זו באה לידיי ביטוי בתלונות המוגשות במשטרה שבמרכזן עומד דפוס פעולה דומה.
דפוס הפעולה:
1. הקורבן מקבל שיחת טלפון ובה עבריין המתחזה לעובד בנק / חברת אשראי, ומזהיר את הקורבן מפני ניסיון לפרוץ לחשבונו האישי.
2. בחלק מהמקרים, לאחר השיחה הראשונית לכאורה מחברת האשראי / בנק, יוצר קשר עם הקורבן אדם המתחזה לאיש חוק או שוטר, הדורש ממנו את פרטיו המזהים כולל פרטי גישה לחשבון הבנק באמצעות אפליקציה, וזאת באמתלה של לבלום את ניסיון הפריצה לחשבונו, ומוקמת הלוואה בשמו. במקרים אחרים, נאמר לקורבן שכרטיס האשראי שלו בוטל והוא נדרש להפקיד כסף לחשבון 'האשראי החדש' שנופק לו ע"י חברת האשראי.
3. בשלב זה, הקורבן נדרש למשוך במזומן את כספי ההלוואה שהופקדו בחשבונו, ולהעבירם לידיו של אדם שמגיע לפגוש בו. או להפקיד כסף לחשבון האשראי החדש שנפתח לו כחלופה לאשראי שבוטל, וזאת באמצעות עמדות ציינג'ים / 'מזומן בזמן' הפרוסות במקומות שונים בארץ.
4. השיחות המתחזות מתקבלות ממספרי טלפון אמיתיים של חברת האשראי/הבנק/תחנת המשטרה.
במשטרה מדגישים כי "אם אין בידיכם אינדיקציות המעידות על כך שאכן חשבון הבנק האישי שלכם נפרץ - יש להניח שמדובר בהונאה וליצור קשר באופן אישי עם הבנק / חברת האשראי עפ"י המספרים המפורסמים באתרים הרשמיים".