בדיקה ביתית?

מחדל: מד"א השתמשו בבדיקות לא יעילות

בדיקות האנטיגן מתגלות גם כעסק יקר וגם כלא יעיל במיוחד. 2 מתוך 6 החברות שפועלות בשוק כמעט ואינן מזהות את האומיקרון. מד"א השתמש עד לאחרונה באחת מהן (בארץ)

אילוסטרציה בלבד (צילום: שאטרסטוק)

בדיקות האנטיגן מההתחלה היו ידועות לשמצה כלא אמינות במיוחד, מתברר כי המצב אף גרוע יותר לנוכח העובדה שחלק גדול מהבדיקות היום נעשות בידי האזרחים בביתם וזאת למרות העובדה שחלקן באופן ברור אינן יעילות.

על פי הדיווח בחדשות 12, על פי דו"ח בדיקה שערכה המעבדה המרכזית לנגיפים, מבין 6 סוגי בדיקות קורונה מהירות שמשווקים בישראל – שניים התגלו כהרבה פחות יעילים באיתור הווריאנט החדש ויעילותן של אותן בדיקות נמוכה פי 10 אל מול סוגי הבדיקות האחרים. לעומת הבדיקות האלו, 4 הבדיקות האחרות הראו יעילות דומה בזיהוי האומיקרון בהשוואה לזיהוי וריאנט הדלתא והנגיף המקורי.

בתחנות הבדיקה המהירה של מד"א השתמשו עד לפני שלושה ימים בבדיקות של אחת מאותן חברות, שיעילותן נמוכה מאד בכל הקשור לזיהויו של זן האומיקרון, כך דווח בחדשות 12.

אחרי שבמד"א הבינו כי מדובר בבדיקות לא יעילות הן הוצאו משימוש אך הן ממשיכות להיות משווקות לציבור הישראלי ברשתות הפארם השונות. יתרה מכך, במשרד הבריאות בחרו עד כה לא לפרסם את הדוח לציבור - כך שרבים השתמשו בבדיקות הפחות יעילות מבלי שידעו כי הן רגישות פחות מבדיקות אחרות.

על פי חדשות 12 במשרד הבריאות מכירים את הנושא אך הם בחרו שלא להודיע באופן רשמי לציבור כי הם מתכוונים לפנות ליצרניות שיציגו את נתוניהן קודם לכן. בינתיים אין שום הנחיה בנושא ועל פי המשרד במד"א הפסיקו לעשות שימוש בבדיקות אלו רק כי אזלו מהמלאי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות