דף ב'
*הזמן בכפרים. *הלימודים דמקדימין. *השיטות בכפרים. *מוקפין ממתי. *ההו"א במוקפין. *הפסוקים לרבות.
א. תאריך קריאת המגילה בכפרים: 1. י"א אדר, כשחל י"ד ביום א'. 2. י"ב, בחל ברביעי או בשבת. 3. י"ג, בשלישי או ששי. 4. י"ד בשני וחמישי.
ב. שמעינן דקורין גם י"א י"ב אדר מקרא: 1. זמן זמנם זמניהם. 2. כימים אשר נחו, וי"ג ידעינן דהוא זמן קהילה לכל.
ג. הדיעות להקדים בכפרים, והאידנא 1. לחכמים, אין כלל הלכה להקדים. 2. לר"י, בזה"ז אין להקדים, משום דמסתכלים בה. 3. לר"י בתרא, לא מקדימים כשאין נכנסין בשני וחמישי. 4. לר"ע ולר"י בר"י, אף בזה"ז מקדימין.
ד. מוקפין, ממתי ומנין 1. מימות יהושע, גז"ש פרזי. 2. מימי אחשורוש כמו שושן, ולאידך דוקא בה כיון שבה היה הנס.
ה. ההו"א מתי יקראו המוקפין, והדחיות 1. שלא יקראו כלל, מהודו ועד כוש. 2. בי"ד וגם בט"ו, את בא להפסיק. 3. מתי שרוצים, מזמניהם דזמנו של זה לא כשל זה. 4. י"ג, קשיא שושן כמאן. 5. זכירה דווקא בקריאה במגילה ולא במחשבה מנלן, שנא' נזכרים ונעשים.
ו. קראי לרבות 1. מדינה ומדינה, לחלק במוקפין מימות אחשורוש או שושן. 2. עיר ועיר לשושן, ולמסקנא כולה קרא אתי לעיר הסמוכה לכרך שנגררת אחריו. 3. משפחה, שמבטלין כהנים בעבודתן, לוים בדוכנן, ישראל במעמדן, וכן ת"ת, למקרא מגילה.
שאלות לחזרה ושינון
א. קריאת המגילה בכפרים באיזה תאריך (4)
ב. מנין מרבינן דקוראין בי"א וי"ב (2), וי"ג.
ג. הדיעות להקדים בכפרים, ובזה"ז (4)
ד. מוקפין מימות מי, ומנין (2)
ה. ההו"א בזמן קריאת המוקפין (5)
ו. קראי לרבות (3)