הנחיות חדשות

החל מיום שישי: 'תו ירוק' וצמידים בקניונים

תו ירוק בקניונים, מגבלות על לא-מחוסנים ומתווה טיסה חדש; על רקע התפשטות זן ה'אומיקרון' הממשלה ממליצה על מגבלות קורונה חדשות. 89 מאומתים לזן החדש עד כה (בארץ)

יוני גבאי | כיכר השבת |
(צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

על רקע התפשטות זן ה'אומיקרון' של נגיף הקורונה - גם בארץ, בתום דיון שנערך היום (שלישי) בהשתתפות ראש הממשלה, שר הבריאות וגורמי מקצוע, הוחלט להמליץ על הגבלות חדשות שייכנסו לתוקף לאחר אישור הממשלה.

בישיבה הוחלט על עדכון רשימת המדינות האדומות כשמשרד הבריאות יגבש המלצה לרשימת המדינות המעודכנת, ואלו ייכנסו לתוקף בכפוף לאישור הממשלה וועדת החוקה של הכנסת.

במקביל, רה"מ הנחה לבחון את הרחבת הקריטריונים להגדרת המדינות האדומות, כדי להדק את השמירה על גבולות ישראל מפני התפשטות של זן האומיקרון.

בנוסף בישיבה התקבלו שני מתווים מרכזיים להתנהלות במתחמי מסחר סגורים ומתווה בידוד לשבים מחו"ל, כך שכל כניס לקניון, לדוגמא, תהיה מלווה בסריקת תו ירוק ולבישת צמיד.

השר אלי אבידר: תקף את ההחלטה ואמר כי "הפעלת תו ירוק בקניונים - זהו צעד נמהר, ללא הגיון אפידימיולוגי וללא קשר למציאות. זוהי מכה לבעלי העסקים ומכה לאזרחים. הציבור הדמוקרטי מאבד את האמון שעוד נותר לו ואשמים הם אלה שנותנים לטירוף הזה יד".

ההמלצות

- תו ירוק במתחמי מסחר סגורים

לראשונה, כללי "תו ירוק" יוחלו על כלל מתחמי המסחר הסגורים (קניונים ודומיהם) שגודלם מעל 10,000 מ"ר, באופן הבא:

בכניסה למתחם ייסרק "התו הירוק" ע"י אנשי הביטחון, כל אדם שמציג "תו ירוק" שיאושר דיגיטלית יקבל צמיד בצבע אחיד (ישתנה באופן יומי) שיאפשר לנוע בצורה חופשית ברחבי המתחם.

פטור מהצגת "תו ירוק" יינתן למי שיבקשו להיכנס למתחם המסחר לטובת כניסה למקום שירות חיוני בלבד כשרשימת השירותים החיוניים המותרים תגובש על ידי גורמי המקצוע והייעוץ המשפטי לממשלה, אדם שייכנס למתחם המסחר לצורך קבלת שירות חיוני לא יקבל צמיד, אלא יהיה רשאי להיכנס למתחם לצורך הגעה למקום השירות החיוני ולקבלת שירות באותו מקום בלבד.

במקביל להחלת כללי "תו ירוק" במתחמי מסחר סגורים, ילדים ומבוגרים שחוסנו בחיסון ראשון בלבד יהיו זכאים לקבל תו ירוק זמני (שיהיה בתוקף ל-30 ימים ממועד קבלת החיסון הראשון).

- מתווה בידוד לשבים מחו"ל

מוגנים (לא מחוסנים או מחלימים שעברה חצי שנה מהחלמתם או מחוסנים במנה שנייה שעברה חצי שנה מאז החיסון האחרון) השבים לישראל ממדינות אדומות - לאחר ביצוע הבדיקה בנתב"ג, יחתמו על "הסכמון" ויכנסו לבידוד ביתי למשך 7 ימים שבסופם ידרשו לבצע בדיקת PCR נוספת. לאחר תשובה שלילית בבדיקה זו ישוחררו מבידוד.

לא מוגנים השבים לישראל ממדינות אדומות - לאחר ביצוע בדיקת PCR בנתב"ג, יופנו לבידוד במלונית עד לקבלת תוצאת הבדיקה, ולאחריה במידה ותוצאת הבדיקה שלילית, יחתמו על "הסכמון" ויועברו לבידוד ביתי להשלמת ימי הבידוד ל-7 ימים, שבסופם ידרשו לבצע בדיקת PCR נוספת. לאחר תשובה שלילית בבדיקה זו ישוחררו מבידוד. במידה ותוצאת הבדיקה חיובית, ישארו במלונית עד להחלמה.

ההחלטה תיכנס לתוקף החל מחצות יום חמישי הקרוב (17 בדצמבר) ולאחר אישור הממשלה, זאת בכפוף לאישור ועדת החוקה של הכנסת.

מהמשרד לביטחון הפנים ומשטרת ישראל נמסר כי כלל החוזרים ממדינות אדומות, יחתמו על ה"הסכמון".

עוד נמסר כי "חתימתו של המבודד על חוזה "ההסכמון", הינה תנאי מחייב לשם סיום בידוד במלונית מטעם המדינה ומעבר להמשך בידוד בכתובת ובמקום אשר אותו יציין המבודד".

תנאי ההסכמון, מחייבים את המבודד לשתף את מיקומו באמצעות מכשיר הניידנייח שברשותו בכל זמן נתון בו יתבקש ע"י משטרת ישראל ובכפוף לאישור הודעת סמס הדורשת את שיתוף המקום, כך תוכל המשטרה לוודא כי המבודד שוהה במקום הבידוד עליו הצהיר עם שחרורו ממלון הבידוד.

מבודד שיסרב לתנאי פיקוח טכנולוגי ולפרטים המפורטים בחוק, ייאלץ לשהות במלונית מטעם המדינה למשך כל ימי הבידוד וזאת בהוראת נציג מוסמך לכך.

"המשרד לבט"פ יחד עם משטרת ישראל נערכים למשימת האכיפה הטכנולוגית, לשם מניעת התפשטות וריאנט האומיקרון וביצוע משימת אכיפת המבודדים אשר משמעותית בקטיעת שרשראות ההדבקה ומנעת התפשטות הוריאנט".

התפשטות האומיקרון

בתוך כך, משרד הבריאות מדווח כי עד כה זוהו בישראל 89 מאומתים לזן החדש, 57 מאומתים ששבו מדרום אפריקה , אנגליה, צרפת, ארה"ב, איחוד האמירויות, הונגריה, איטליה, נמיביה, טנזניה, גרמניה, וטורקיה. 21 מאומתים שבאו במגע עם שבים מדרום אפריקה, אנגליה וצרפת ו-10 שנדבקו בקהילה (3 אירועים).

מתוך 89 המאומתים - 21 לא מוגנים ו-67 מוגנים. קיים חשד גבוה לעוד 150 מקרים של חשיפה לוראיינט אומיקרון שעדיין לא התקבלו תוצאות הריצוף.

מבין סך המאומתים וה"חשד הגבוה" - 239 אנשים בסך הכול 94 עם סימפטומים כש-143 בלי סימפטומים ו-2 בתהליך בדיקה

הכתבה הייתה מעניינת?

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות