שוקל הקמת מפלגה

ח"כ עמיחי שיקלי הכריז: אצביע נגד תקציב המדינה

הח"כ היחיד מ'ימינה' שנשאר מחוץ לממשלה החליט להצביע נגד תקציב המדינה, ובכך הגדיל את הסיכויים שיוכרז כפורש: "אם מישהו צריך להיקרא 'פורש' זה נפתלי בנט" (אקטואליה)

רפאל כהן | כיכר השבת |
ח"כ שיקלי (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)

חבר הכנסת עמיחי שיקלי הודיע הערב (מוצ"ש) ב'חדשות 12' כי יילך שוב עם סיעות הימין שנותרו באופוזיציה - ויצביע נגד תקציב המדינה, שתביא ממשלת בנט-לפיד להצבעה במליאת הכנסת בהמשך השבוע.

החלטת שיקלי הייתה צפויה, ובלשכות ראשי הקואליציה ממילא לא ציפו לכך שדווקא בהצבעה החשובה ביותר שיקלי יתמוך, אך עדיין - יש בה יכולת להוביל את ימינה לכך שתדרוש מוועדת הכנסת להכריז עליו כ'חבר כנסת פורש'. אחד העיצומים המוטלים על חבר כנסת כזה הוא מניעת ריצתו עם מפלגה קיימת, לכן שיקלי לא יוכל לרוץ במפלגת הליכוד, אם וכאשר.

"אם מישהו צריך להיות חבר כנסת פורש אז זה נפתלי בנט", טען שיקלי בריאיון, בטענה שהוא היחיד מבין חבריו למפלגה שנבחרו לכנסת ה-24 וקיימו את דבריהם לבוחר. "שירלי פינטו כבר רגל וחצי בנוער מרצ, עידית סילמן סגורה ביש עתיד ואיילת שקד מגששת אצל בני גנץ. אני היחיד שקיים", אמר.

בשבועות האחרונים בודקים בימין, כולל בלשכת ראש האופוזיציה בנימין נתניהו, האם הקמת מפלגת ימין נוספת, חילונית יחסית, תחזיר את הגוש ל-61 ולשלטון. ברשימות נמצאת גם מפלגה בראשות עמיחי שיקלי ויעקב ברדוגו, הפרשן הפוליטי של גלי צה"ל.

הערב, לראשונה, הודה שיקלי בפומבי כי הוא אכן שוקל להקים מפלגה חדשה. מקורביו מסרו ל'כיכר השבת' את ההסבר מאחורי המהלך: "ימינה זו מפלגה מתה. היא מיועדת לגריטה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות