חברות התעופה המסורתיות ברובן מפיקות את מרב הרווח שלהן מדבר אחד - כרטיסי הטיסה. אלא שבאופן לא מפתיע, מסתבר שחברות ה'לואו קוסט' שנכנסו לחיינו בשנים האחרונות, למעשה לא בונות בכלל על רווחים מכרטיסים במחיר של דולרים בודדים, אלא על כך שתרכשו תוספות כמו כבודה, או בחירת מקום בסכום מופקע יחסית למחיר הכרטיס.
כך למשל חברת וויז אייר ההונגרית, הרוויחה 55.9 אחוזים מהכנסותיה מעמלות כמו - בחירת מקום, תוספת כבודה וגם - עמלת שימוש בחוסם פרסומות.
בחברת ספיריט, שלא מפעילה שירות בישראל, כ-55.8 מנתח ההכנסות הגיע בזכות העמלות, בעיקר על בחירת מקום, אבל גם על עמלת כבודה.
גם החברות המסורתיות מרוויחות לא מעט מעמלות ותוספות - אלא שבשיעור מועט הרבה יותר. על פי הנתונים, עולה כי החברות המסורתיות מרוויחות בשיעור של בין 10 אחוזים ל-15 אחוזים מההכנסות מעמלות.