סגולות לזכות בדין עפ"י הבעש"ט הקדוש
עם סגולה - מחפש סגולה לזכות בדין בר"ה...
בימים הקרובים נפרסם שלושה מאמרי סגולה:
כדי לעקוב ולהוריד - ולשמור!
סגולות לפרנסה, כח המחשבה - כגורם משפיע על הדין בר"ה ועוד...
מקבץ הסגולות הראשון הוא - מהבעש"ט הקדוש לתלמידיו.
תאמין שתחתם לטוב – וכך יהיה!
הקב"ה מלך רחום וחנון, ועל כן, כל אחד חייב להאמין שהקב"ה יחתום את דינו לטוב:
וכח האמונה של האדם משפיע – שכך יהיה! (אמרי יהודה).
לברך כמה שיותר פעמים ב"כתיבה וחתימה טובה":
כמס' הפעמים שתברך את חבריך ב'כתיבה וחתימה טובה', כך תאסוף מליצי יושר שילמדו עליך זכות, ויכריעו את דינך לטוב (קובץ "הבאר").
מלך הכבוד יכול למחול על כבודו, ולמחול על חטאנו:
במזמור "לדוד מזמור לה' הארץ ומלואה..." הנאמר בערבית של ר"ה, מכריזים: שהקב"ה - מלך העולם!
וידוע, ש'מלך שמוחל על כבודו – אין כבודו מחול', אבל, אנו שואלים:
"מי זה מלך הכבוד"? מי הוא המלך ששולט - על כל הכבוד?
ועונים: אתה הוא - מלך הכבוד!
ההכרזה שהקב"ה מלך הכבוד, מעידה:
שהקב"ה, הוא היחיד ששולט ומולך על הכבוד, ולכן, אנו אומרים לו:
אתה שולט על כל הכבוד בעולם, ולכן:
אתה בחסד יכול מחול על כבודך! ע"י שתמחל - על חטאנו!
ועל כן, באנו לבקש ממך שתמחל, על אף - שלא מגיע לנו!
הבריסקער'ב היה מסיים ואומר: "שראויים הדברים למי שאמרם!
כי זה דבר שיכול להגיד – רק הבעל שם טוב הקדוש", והבן!
כל המעביר על מידותיו – מעבירין לו על כל פשעיו'
הקב"ה נוהג עם האדם מידה כנגד מידה, וכתוב:
"אתה דורש מעשה כולם" – לעשות כמעשיהם!
הקב"ה בודק כיצד האדם נוהג בחברו, ועושה עימו במידה שעושה עם חברו, מידה כנגד מידה, והבן!
תמחל – ותזכה למחילה ממלך שמוחל וסולח... (בית התפילה, אות מ"ו).
מעלת שמיעת קול השופר:
מדוע תוקעים דווקא בשופר?
השופר הוא - 'כלי' פשוט, והקול שיוצא ממנו, הוא - קול 'פשוט'.
הנשיפה בשופר גורמת לתוקע, לשים את כל:
כוחו, נשמתו וחיותו - בתקיעת השופר!
וכשליח ציבור, הוא מכריז ומוכיח, שיש לנו:
הכנעה ורצון חזק - לפייס את המלך!
השופר, הוא ה'כלי' שהכי מתאים לפייס בו את המלך, מכיון שהוא:
'כלי' מאוד פשוט, שאין בו טיפת יוהרה!
ודווקא הוא מוכיח למלך העולם, שכל שאיפת חיינו האמיתית, היא:
לקבל עלינו את עול מלכותו – בפשטות בהכנעה!
תקיעת השופר היא – התעוררות מ'שינה':
בכוח תקיעת שופר להעיר את האדם מה'שינה', לעורר את ליבו לתפילה מעומק הלב, והדבר גורם שנמשך על האדם:
יראה, טוהר וכנות, להתבונן במעשיו – ולתקנם!
סילוק המוחין והשכל:
בזמן תקיעת שופר, יש לעמוד לפני מלכו של עולם כעני וכרש:
לסלק את השכל והחוכמה שהשגנו, ולעמוד - בפשטות והכנעה!
וכך, ניתן להרגיש את ימינו שפתוחה לקבל:
כל אחד שירצה לשוב אליו!
ברגעים אלו, ימינו פשוטה באהבה ורחמים מרובים, לעמו הנבחר, כדי: להזכיר, לחזק ולעודד לכל אחד מבניו, שהוא תמיד - איתו עימו ואצלו:
ורצונו, שלעולם – לא יפרד ממנו!
לאחר שסילקנו את המוחין של השנה שחלפה, אנו זוכים...
התחדשות המוחין בזמן תקיעת השופר:
בזמן התקיעות, השכל, המוחין והנשמה מתחדשים, ואפשר:
לקבל 'כלים' חדשים לחיזוק האמונה! שהם:
התחדשות המוחין ובהירות - השכל האלוקי, וטהרת - המחשבה!
האמונה שמתחדשת מאירה בלב, ומשאירה ה'רשימו':
רושם חזק! כמו גרעין שנטמן באדמה, שמתחיל:
לגדול לצמוח וגדל ולהתעצם במהלך השנה.
קול השופר מעורר את הלב להחזיר לקב"ה את המלוכה:
בזמן שמיעת קול השופר, הלב מתעורר להחזיר לקב"ה את:
המלכות שלקחנו ממנו במהלך השנה!
וכעת, אנו מבקשים מהקב"ה, שהוא ימלוך:
על כל חלקי הנפש – מחשבה דיבור ומעשה, ע"י:
בקשתנו מגיעה מעומק הלב, מתוך הכנעה, שפלות והתבטלות - למלך העולם!
בזמן שמיעת קול השופר – אין לחשוב על העבר:
חשוב להקפיד, לא לחשוב בזמן זה על הצער והיסורין שעברנו במהלך השנה, כדי שלא יווצר ח"ו רושם בנפש, שאנו לערערים על צידקת דינו של הקב"ה.
זעקת הלב בזמן תקיעת שופר: כדי להרגיש איך הלב נכנע ונשבר, צועק ומעתיר בתחינה: "אבא, הצילני! אבא, רחמני!" ושכל רצון הלב רק לשוב לה' יתברך (ספר המאמרים, תש"ה).
לבכות! אבל, משמחה שזכינו שהקב"ה, הוא – מלכנו:
ר"ה נקרא - שעת מזל, וזהו זמן מוצלח לפעול בו - מזל וברכה!
כיצד עושים זאת? המלכת – מלך העולם בשמחה, גורמת לקב"ה תענוע, נחת רוח ושעשוע, ועל כן:
סגולה גדולה לבכות משמחה על שזכינו, שהקב"ה - הוא מלכנו!
ונמשיך לבקש: "היכון בחסד כיסאו"!
אנו מקבלים את עול מלכותך ברצון ובשמחה, ומבקשים שתמלוך עלינו בחסד וברחמים.
שמיעת קול השופר, מעוררת – המתקת הדינים!
ע"י שמיעת קול השופר, ותפילה מתוך התעוררות הלב:
'שיומתקו מעל האדם - כל הדינים'.
המתקת הדינים ע"י – קדושה וטהרת המחשבה:
עיקר המתקת הדינים, ע"י - קדושה וטהרת המחשבה.
המתקת הדינים ע"י – אמירת דברי קדשו של הבעל שם טוב הקדוש:
סגולה מיוחדת להמתקת הדינים, לומר מדברי תורתו של הבעל שם טוב הקדוש בליל ראש השנה, כפי שכתוב (דורש טוב ר"ה):
"ע"י זה ימתיק מעליו דינים, וימשוך עליו - השפעת כל טוב".
לברך ולומר 'גוט יו"ט' – גימטריא ח"י:
הבעש"ט הקדוש אומר, לומר בר"ה וביום כיפור:
"גוט יום טוב" - שעולה בגימטריא - ח"י!
כי בר"ה וביום הכיפורים נמשך לאדם חיות - לשאר חגי ומועדי השנה.
בשאר החגים היה נוהג הבעל שם טוב הקדוש לומר:
"גיט יום טוב" – 'גיט' מלשון בקשה - תן (ספר השיחות).
בר"ה - ראוי להרגיש יותר יראה
אעפ"י שדרכו של הבעש"ט הקדוש הייתה ללמד אהבת ה', הוא נהג לומר: שבר"ה ראוי להרגיש יותר יראה – מאהבה!
ואיך נחזק את יראת ה' לכל השנה? אומר בעל 'תולדות יעקב יוסף':
תפילה בכוונת - הלב בר"ה, מחזקת את היראה - לכל השנה!
# לדבר רק מה שצריך באמת:
מקפידים בר"ה לדבר רק - דברים טובים, ולא לדבר דיבורים מיותרים, ויש המקפידים לעשות תענית דיבור.
יהי רצון שכל בית ישראל, יזכו לכתיבה וחתימה טובה, לכל הברכות הישועות בגשמיות וברוחניות, אמן!