בית חב"ד הפיק אתר חדש לכבוד יום כיפור

בימים אלה בית חב"ד מפרסם אתר חדש לכבוד יום הכיפורים, בו ניתן ללמוד את הלכות החג ובנוסף לקיים פדיון כפרות באינטרנט (יהדות)

ניתן ללמוד בהרחבה על הדינים וההלכות של החג (צילום: פיקסלס)

בית חב"ד משיק בימים אלו אתר תוכן לכבוד יום הכיפורים, בו ניתן ללמוד בהרחבה על הדינים וההלכות של החג. כמו פרטי ההלכות בהקשר של חמשת האיסורים הנהוגים בכיפור והלכות רבות נוספות ובנוסף לקיים את מנהג הכפרות אונליין באתר.

השיטות השונות שנאמרו בהקשר הכפרות

מנהג יהודי הנהוג כבר שנים רבות ליקח תרנגולת לאישה או תרנגול לאיש בימים שבין ראש השנה לכיפור ולקיים אתו טקס כפרות

בשעת הכפרות יש לומר תפילה מיוחדת עם מספר פסוקים שתוכנם בקשת כפרה מאת בורא עולם שברוב רחמיו יוציא אותנו מהצרות בהם אנו שרויים.

בסוף התפילה נהוג לומר את המילים הבאות "התרנגול ... למיתה ואני אלך לחיים טובים ארוכים ולשלום"

ראוי לציין שהשו"ע כתב נחרצות נגד מנהג הכפרות ובלשונו הקדוש "יש למנוע המנהג" פירוש למנוע מלקיים מצוות כפרות בתרנגול משום שזה כמו דרכי אמורי פירוש דרכי האמורי עניין של חוקות הגויים שהתורה אסרה וצוותה עלינו "ובחוקותיהם לא תלכו".

בהקשר הנ"ל הרמ"א במקום חלק על מרן וכתב כן לקיים את המנהג כפי המסורת "כי זהו מנהג וותיקין ואין לשנות" כלומר למנהג יש יסודות עתיקים ואין לערער כנגד המנהג.

כתב הילקוט יוסף כן לבצע את המנהג משום שגם השו"ע שכתב שיש איסור של דרכי האמורי הוא לא התכוון להתנגד לעניין מצוות הצדקה והרי מטרת הכפרות היא לתת את העופות השחוטים צדקה לעניים.

כפרות בכסף ומצוות פדיון כפרות

כתב הרמ"א שיש הנוהגים לבקר בקברים בערב יום כיפור וליתן שם צדקה, ואותה הצדקה יוצאים בה ידי חובת פדיון כפרות.

כמובן שאת מנהג הכפרות הרמ"א כתב לעושות על תרנגול אבל יש חשש שעניים יתביישו בכך שנותנים להם עופות בהקשר של כפרה לכן עדיך לתת כסף וזהו הפדיון הנ"ל.

ראוי לציין שאם אין תרנגול בזמין ניתן לבצע כפרות בכסף המשמעות שלוקחים סכום כסף לכל נפש ישנם מנהגים שונים בסכום המדוייק יש הנותנים 18 שזה ח"י שקלים ויש הנותנים ערך של תרנגול כמו 30-60 ₪ לכל נפש או יותר ומקיימים באופן כזה את מצוות הכפרות שינוי מהותי בתפילה שאומרים זה הכסף ילך לצדקה במקום לומר זה התרנגול ילך למיתה.

אתר יום כיפור שמפורסם בימים אלו כתובת האתר החדש של בית חב"ד kaparot.org.il.

כמה לתת לכל נפש עבור הכפרות

ישנם שיטות שונות החל מ ח"י שקלים לכל נפש או מחיר שווה ערך של עוף שהסכום הוא בערך 30-60 ₪ לכל נפש.

תרומות ערב יום כיפור

ארגונים רבים מפרסמים את האפשרות לתרום כפרות עבור פעולות הצדקה והחסד שמקיימים במשך כל השנה.

חשוב לציין שתרומות באתר בית חב"ד יש לכך יתרון שכפי הוראת הרבי מליובאוויטש.עניינו של בית חב"ד להיות עסוק בכל שלושת הקווים עליהם העולם עומד תורה תפילה וגמילות חסדים.

עלייה לקבר בערב כיפור

מנהג ישראל לעלות לקבר בערב כיפור, כמעט בכל בית עיר ניתן למצוא דוכן של פדיון כפרות על הרוב תוכלו למצוא במקום גם דוכן חב"ד של בית חב"ד המקומי.

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות