בוסטר לממשלת בנט-איווט

העלאת מיסים ורפורמות: התקציב הועבר בקריאה ראשונה

בלי יותר מידי מאמץ: תקציב המדינה הועבר בקריאה ראשונה בכנסת • אביגדור ליברמן חגג: "תום עידן הטרלול" • נתניהו תקף: "תקציב גרוע, פגעתם בחקלאים, נתתם סכומי עתק למנסור עבאס" (פוליטי)

רפאל כהן | כיכר השבת |
(צילום: דוברות הכנסת - נועם מושקוביץ/דני שם טוב)

ממשלת בנט-לפיד עשתה הערב (חמישי) צעד משמעותי במיוחד עבור יציבותה בתקופה הקרובה: מליאת הכנסת אישרה בקריאה ראשונה את תקציב המדינה לשנת 2021, לה נותרו ארבעה חודשים, ולשנת 2022, זאת לאחר שבתחילת הערב חוק ההסדרים עבר, גם הוא בקריאה ראשונה. ע"פ הצעת החוק, התקציב ב-2021 יעמוד על כ-432.3 מיליארד שקלים וב-2022 על כ-452.5 מיליארד שקל. בשנת 2021 יעמוד הגירעון על 6.8% וב-2022 על 3.9%.

ההצבעה עברה ברוב של 59 תומכים מול 53 מתנגדים: ראשי הממשלה נפתלי בנט ויאיר לפיד, שר האוצר אביגדור ליברמן ושר הביטחון בני גנץ נשארו במליאה עד הכרזת יו"ר הכנסת מיקי לוי על ניצחון הקואליציה בהצבעה. בתא המבודדים למעלה נותר עד ההכרזה ראש האופוזיציה בנימין נתניהו, לו זה תקציב ראשון זה זמן רב שלא עבר את אישורו וידיעתו המלאה. ח"כ עמיחי שיקלי מימינה, שהתנגד בהצבעה להקמת הממשלה אך לא הוכרז כפורש, נעדר מהמליאה; חברי הרשימה המשותפת - התנגדו.

בהודעה לתקשורת שפרסם משרד האוצר הובלטו יתרונות התקציב: בשנת 2022 תקציב החינוך יעמוד על כ-69.7 מיליארד שקל; תקציב הבריאות יעמוד על כ-44.8 מיליארד שקל; ותקציב מערכת הביטחון יעמוד על כ-73.3 מיליארד שקל. כמו כן, תקציב פיתוח התחבורה יעמוד על כ-36.1 מיליארד שקל; תקציב משרד הרווחה והרשות לזכויות לניצולי שואה על כ-14.9 מיליארד שקל; ותקציב מערך ההשכלה הגבוהה יעמוד על כ-12.3 מיליארד שקל.

התקציב כולל גם תוספת של 2 מיליארד שקלים למשרד הבריאות לבסיס התקציב, תוספת של 700 מיליון לבסיס התקציב של משרד הרווחה מהם 100 מיליון שקל יוקצו לטובת המאבק באלימות במשפחה וכ-50 מיליון שקל לביטחון התזונתי, תוספת של 1 מיליארד שקל למשרד החינוך כאשר 700 מיליון שקל מהם לבסיס התקציב ו-300 מיליון שקל למיזם מיוחד לצמצום פערים בין פריפריה למרכז, תוספת תקציב של 1 מיליארד שקל למשרד לביטחון פנים, כולל הגדלת סד"כ המשטרה ב-1,100 שוטרים.

מוקדם יותר תקף נתניהו את התקציב. "התקציב שהובא היום הוא תקציב גרוע. יש בו גזירות והעלאות מיסים, בניגוד גמור להבטחות שלכם", אמר. "פגעתם בחקלאים, בשכבות החלשות, בפריפריה, ובמעמד הביניים. נתתם סכומי עתק למנסור עבאס ולמחמוד עבאס, כי אתם תלויים ב-53 מיליארד השקלים שהבטחתם לרע״מ".

ראש הממשלה, נפתלי בנט, בירך: "אישרנו הערב תקציב מצוין בקריאה ראשונה. תקציב שמחזק את מערכת הביטחון ואת מערכת הבריאות ודואג לפרנסת אזרחי ישראל. תקציב שדואג לאזרחים ולא לאינטרסים פולטיים. זהו עוד צעד למען מדינה טובה יותר, מאוחדת יותר, יציבה יותר. אני גאה בדרך שבה המחלוקות נפתרו מתוך רצון טוב ושותפות אמיתית. ככה מגיעים לתוצאות טובות יותר למען עם ישראל".

שר החוץ, יאיר לפיד, מסר: "ממשלה נורמלית ואחראית, שניהלה דיוני תקציב נורמליים ואחראים, העבירה היום בקריאה ראשונה תקציב מדינה. תקציב שלא מיועד לפוליטיקאים אלא למה שחשוב לאזרחי מדינת ישראל. לחינוך, לביטחון, לבריאות, לכלכלת החדשנות הישראלית".

שר האוצר, אביגדור ליברמן, מנצח התזמורת במקרה הזה, אמר: "זהו יום חג. היום הזה מסמל יותר מכל את תום עידן הטירלול ואת החזרה לנורמליות. זו ההוכחה שהממשלה הזאת מתפקדת ואנחנו חזרנו לחיים שיגרתיים כפי שמצופה מאיתנו. אני מודה לכל חבריי בממשלה ובקואליציה, אין ספק שהתקציב שהעברנו הוא התקציב הכי חברתי בתולדות מדינת ישראל והוא מבטיח צמיחה ובוסטר אמיתי לכלכלה ולמשק".

הכתבה הייתה מעניינת?

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות