דף ד
*המיעוט. *איצטבא. *עמוד באמצע. *קונדסין בגג. *קונדסין בארץ.
א. למעט 1. כרים וכסתות אף בבטלם. דבטלה דעתו. 2. תבן או עפר שבטלו. הוי מיעוט. 3. תבן ואין עתיד לפנותו סתם, מחלוקת.
ב. בנה איצטבא 1. כנגד דופן כשרה. 2. מהצד, רק שיש פחות מד''א. 3. באמצע, פחות מד''א לכל דופן. 4. בחקק, בעינן פחות מג''ט, כדי לשויי דופן.
ג. בנה עמוד באמצע 1. להו''א אמרינן גוד אסיק. 2. למסקנא אינם מחיצות הניכרות.
ד. נעץ קונדסין בגג, ר' יעקב מכשיר וחכמים פוסלים 1. לר''ה פליגי על שפת הגג, אבל נעץ באמצע פסולה. 2. לר''מ פליגי באמצע הגג, ובשפת הגג לא ידעינן מהי דעת רבנן.
ה. קונדיסין בארץ 1. לר יעקב כשר אם יחקקו ויש טפח לשתי הרוחות, ואתי דלא כר' הונא. 2. לרבנן צריך ב' דפנות כהלכתן.
שאלות לחזרה ושינון
א. מהו המיעוט (3)
ב. בנה איצטבא (4)
ג. בנה עמוד באמצע (2)
ד. המח' בנעץ קונדיסין בגג, והמקרה שנחלקו (2)
ה. דין נעץ קונדיסין בארץ (2)