מחקר חדש שנערך באוניברסיטת לונדון בשיתוף עם חברת כח אדם והשמה, מעלה כי קורות החיים של נשים אינם כוללים את השפה שתמשוך את תשומת הלב של מעסיקים פוטנציאליים.
לפי הדיווח, המתפרסם באתר FastCompany, המחקר אסף את המילים הנפוצות ביותר מתוך למעלה מ-200,000 קורות חיים לתחומי תעסוקה שונים: שירותים פיננסיים, טכנולוגיית מידע, ייעוץ עסקי וחברות סחר, ומעלה כי אצל גברים 90% מהמילים הנפוצות הן עוצמתיות וחדות יותר, לעומת 68% בלבד אצל נשים.
גברים משתמשים הרבה יותר במונחים מקצועיים ועניניים לתחום המבוקש. לדוגמה, עשרת המילים הנפוצות ביותר אצל גברים בתחום השירותים הפיננסיים הן: הון עצמי, תיקי השקעות, השקעה, הון, ניתוח, פיננסים, שוק, מנייה, עמלה, טכני.
אצל נשים לעומת זאת, עשרת המילים הנפוצות בקורות חיים לתחום השירותים הפיננסיים, הן פחות מקצועיות ויותר חברתיות: ארגון, אירוע, התנדבות, סייעת, חברתי, סטודנטית, שיווק, קהילה, מחלקה, תוכנית. מסתבר, כי מנהלים ואחראים של מחלקות כח אדם מחפשים עובדים הממוקדים בחלקים המקצועיים של המשרה, ומה שנשאר הוא להדגיש בקורות החיים ובראיון העבודה את הידע, המיקוד וההנעה חדורת-המטרה.